בטי פבלו

גפן נגד בטי פבלו

אביב או אייל

3.5/5

אחרי 4 אלבומים מנסה בטי פבלו (46) לשקם קריירה בהופעה בריאליטי מוסיקה. אפשר להרים גבה, כשהיא אומרת "להמציא את עצמי מחדש". צד שני: אפשר להבין אותה, אחרי הקשיים והמהמורות שעברה בדרך להצלחה. מכל השירים המקוריים שלה, היא בחרה לעשות קאבר מוצלח (כתבתי עליו ביקורת ב-2013) ל"עוד לא אהבתי די" של נעמי שמר המוכר מיהורם גאון. מצב לא פשוט לזמרת-יוצרת לפתוח מנקודת התחלה חדשה, ועוד בקאבר. הגרסה שלה לשיר דווקא העידה על אינטליגנציה. בטי פירקה את השיר, ובנתה שלם חדש בפאזל משלה. ההשתתפות כשלעצמה בריאליטי-מוסיקה מעידה על אומץ. לא כל זמרת עם הותק והנסיון שלה מבקשת לקבל חבל הצלה כזה לקריירה. אלא מה: השופט אביב גפן החליט לא לזרוק לה את החבל הזה, לא משום שהביצוע שלה היה רע, אלא מפני שהוא החליט לסגור איתה חשבון ישן.
פעם לפני הרבה שנים, בטי פבלו חיממה את "יומן מסע" שלו. הוא אף שיתף אותה בהקלטת "גשם כבד עומד ליפול" קאבר לבוב דילן. אבל, כשביקש ממנה להופיע איתו בתוכנית של יאיר לפיד בטלוויזיה בשיר הזה – סרבה. לדבריה, היא היתה אז בעיצומו של מסלול סולו עצמאי חדש, והופעה כזמרת ליווי לא התאימה לה. גפן כל כך נעלב מהסירוב, שהוא סחב אותו כל השנים האלו, ומצא הזדמנות להתחשבן איתה ממש עכשיו בתחרות: "נורא נפגעתי ממנה, הבמה שלי נפרסה לפניה. מאוד עזרתי לה, הבאתי לה הכל, והיא לא העניקה לי בחזרה"… והנה היא כאן לפניו, והתחושה היא שגפן אומר: הגיע הזמן לסגור חשבון. אני, במקום גפן, הייתי נזהר להתעסק עם המקרה, לפסול עצמו מלשפוט. גפן נראה כנוטר טינה, מחסל חשבונות. מירי מסיקה צדקה, כשאמרה לו: "מזה נפגעת? הרי אתה החזק!". גפן המתחשבן עוד הרשה לעצמו לרדת על הקאבר האינטילגנטי שלה. הוא תירץ את הירידה ב"רגש" – "זה לא ריגש אותי", טיעון קלוש, שאופייני יותר למגמות מיינסטרימיות נמוכות שגפן מתעב, ולא למבחן לפי קריטריונים אומנותיים או "אלטרנטיביים", שהוא עצמו כל כך אוהב. בתיאור מטפורי אמר גפן: "מבחינתי  זה לצאת לטיול  שנתי כמו פעם. הייתי כבר שם. אני מעדיף להיות עם חבר'ה חדשים".
ואני שואל את גפן: מה הקשר? תתייחס כשופט לעצם האינטרפרטציה. מה שעשית זה לתת לי, כצופה, לחוש שאכן אתה מונע משיקולים זרים. טוב שבטי צלחה את האודישן, בזכות ההצבעה של אייל גולן ובזכות הבוררת מירי מסיקה ובהמשך, וגם את מבחן הקהל בגרסה לשיר הלטיני Mirame. גפן החזיר אותנו לימים הגרועים שלו בדה וויס, ואני רציתי להאמין, שהוא בכל זאת התבגר כשופט. בתוכנית הזו הוא ירד לרמה, שבעטיה מזמינים שופטים לשימוע לפני הדחה.

בטי פבלו – "עוד לא אהבתי די" גרסת 2013

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. בטי זמרת ויוצרת מחוננת.

    היא לא צריכה את הריאלטי כדי שיכירו בה כזמרת מוכשרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן