בניה ברבי

המניפולציה שהדיחה את בניה ברבי

דה וויס ההופעות החיות

25 בפברואר 2017
3.5/5

בניה ברבי הודח בגלל טריק טיפוסי לתוכנית ריאליטי, שמיכאל אלוני, המנחה המיופייף, הגדירו "הפתעה". זו היתה הפתעה של שליפה גרועה:  המנטורים קיבלו מנדט להעניק חסינות למתמודדים שאינם מהנבחרת שלהם. כך קרה ששיר קורן, מי שהיתה מועמדת טבעית להדחה בגלל ביצוע אנמי ל"ניצוצות" של רמי פורטיס ניצלה תודות לחסינות שהעניק לה שלומי שבת. ההחלטה של שבת לא ברורה ואפילו תמוהה. הקורבן – בניה ברבי, שהודח ע"י "הצופים בבית", הגם שהביצוע שלו ל"זמר אהבה לים" של רפאל אליעז וסשה ארגוב היה מופת של קאבר. פרשנות בוגרת לסטנדרט ישראלי נפלא.
אגב, הבחירה של "הצופים בבית"  היא בעיני מסתורין אחד גדול: יש מי שמבקר אותה, דואג שתהיה הוגנת? שלא יהיו זיופים? על כך לא מקבלים שום אינפורמציה. אנחנו, הצופים, צריכים להאמין, שהתוצאות אמינות.
בניה ברבי הולך וחבל. זהו זמר אינטליגנטי, קול מצוין, מבין על מה הוא שר. מעניק מעצמו עומק לשיר. לעומתו, שיר קורן נשמעה כאילו אין לה מושג על מה היא שרה. אביב גפן עלה על זה. גם אברהם טל, המנטור שלה, הודה כי זה היה אחד הביצועים הפחות טובים שלה. אבל בריאליטי כמו בריאליטי נמצאה המניפולציה להציל אותה.
ההבדל בין ביקורת שטחית ומקצועית: אביב גפן חושד שההצבעה לאווה חלחל היא "מגזרית" – בשל השתייכותה לעדה הדרוזית. מירי מסיקה בחרה להישאר בתחום הביקורת המקצועית: היא הבחינה כי הרגש השתלט על חלחל ומנע ממנה ביצוע מדויק. בתדרוך של מסיקה לפני ההופעה, היא ביקשה ממנה לשיר את "תחזרי" המוכר משרית חדד ברגש כאילו היא שרה למישהו קרוב, אבל אז התברר כי אליה וקוץ בה. הרגש עלה על גדותיו.
היחס בין טעמו האישי של מנטור לרמת הביצוע: אביב גפן אינו אוהב שירים כמו "אוויר" המוכר משירי מיימון (נועם חורב-מורן דוד) למרות שהיא שרה מצוין – גם לדעתו. זה נשמע לו מתקתק מדי. גם אברהם טל העיד שהשיר אינו הטעם שלו – אבל הוא מתייחס כאיש מקצוע לביצוע.  השאלה חשובה ומעניינת: עד כמה טעמיו המוסיקליים של הנטו ישפיעו על שיפוטו.
ביצועים של גמר: ניצן שייר – Addicted To You (של אביצ'י)  – זמרת פופ ברמה גבוהה מאוד. שום מגבלה פיזית לא תשבש את דרכה לצמרת המוסיקה המקומית. ספיר סבן – "הגולה" של דודו טסה וגלעד כהנא – העיבוד המזרחי והסלסול נשמעו כמו מובנים על השיר.

ניצן שייר – Addicted To You
ספיר סבן – הגולה
ג'ןי נאג – Blank Space
שיר קורן – "ניצוצות"
אלי חולי – Many Of Horror
רון עבדן – "אמצע הלילה בכפר"
בניה ברבי – "זמר אהבה לים"
אווה חלחל- "תחזרי"
ליאור קקון – "אוויר"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. יוסי , נפלת גם אתה במניפולציה של ההפקה
    שיר קורן לא ניצלה בגלל החסינות הפתאומית אלא ניצן או אווה , היה כנראה שאננות בהצבעות לאחת מהן
    ובגלל זה ההפקה מיהרה למצוא פיתרון שלא ידיחו את שתי המתמודדות הפופלריות
    שיר לעומת זאת היה ברור שהיא בסכנת הדחה אחרי רביעי האחרון בו הייתה בשתיים האחרונים ואחרי ביצועיה האחרונים שאמנם לא היו מזהירים אבל לא היו מזעזעים כמו שמנסים לתאר את זה
    לשיר יש גוון קול נפלא שמייחד אותה אבל בחירת השירים שהיא דבר קריטי בעוכריה
    אבל יש עוד כמה מתמודדים שלא מספקים את הסחורה , ספיר סבן כן ספיר שמסלסלת למוות , אווה שאין לה קול מספיק טוב וכמובן ג'וי שמאז האודישנים לא מתפקדת
    הן היו צריכות להיות מודחות לא פחות משיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן