דיסקו סמבה

אוסף Disco Samba

דיסקו סמבה

התקליט
4/5

מי שחושב שהאוסף  הזה נועד לרחבת הריקודים – צודק, אבל גם טועה. שבו בכורסה. אל תזוזו. הפעילו מערכת טובה. אני מאשר לכם להרגיש  רחבת הריקודים.
אבל לא חייבים רחבה או כורסה. טוב מאוד גם לדיסק במכונית. מה זה? דיסקו טרופיקלי (לאו דווקא סמבה) בשתי מילים. הטרופיקלי הזה תופס כמעט כל מה שנחשב למוסיקה לטינית מודרנית מהקאריביים דרך קובה, פוארטו ריקו, הרפובליקה הדומיניקאנית, סלסה, מרנג, הקומבה הקולומביאנית. המוסיקה הטרופיקאלית מתבססת על מסורת, אבל האוסף הזה מייצג את השידוך  בין הטרופיקאל המסורתי לסאונד המסחרי המודרני – אלקטרוניקה, סינתיסייזרים, מכונות תופים. תרגישו חופשי לקרוא למוסיקה הזו גם לאטין פופ או דאנס קלאב.
המחרוזות, המיקסים, המגהמיקסים – הם כמעט כל דיסקו שרקדתם אי-פעם מאז השבעים והשמונים גם על חופי נופש שטופי שמש. להיטי דיסקו טרופיים הלכו אז בטירוף. נדמה לי שבלי המוסיקה הזו – החתונות בארץ היו פחות שמחות.

מסוג התמהילים שאתה לא חייב להכיר את הקטעים בשמותיהם,.  האוסף פתח במחרוזת של Two Man Sound שהפך מחרוזת ברזיל-אפרו קאריבית ועשה ממנה פסקול שורף רחבות. המחרוזת הראשונה קובעת את המקצב והאווירה של 11 הקטעים. נונ סטופ דאנסינג. הכל לכאן אפילו "הבה נגילה" בסוף המקבץ של Chocolate. הבלגים יחזרו בהמשך ב-Latin Wave להשאיר את האווירה טרופית-סקסית-חמה. אין בעיה לחבר את הסמבה הטרופית התוססת עם בוזוקי יווני. שלושת הקטעים האחרונים הם דיסקו בטאץ' יווני. אל תחפשו כאן סמבה על טהרת הסמבה. זה אינו האוסף הזה. מי שמחפש את הנונסטופ דאנס הקליל, בלי פאוזה לסלואו – זה בדיוק זה. לנוהגים –  תשתדלו להתרכז בכביש.

רעיון, איסוף, עריכה והפקה: אילן בן-שחר

קטעים של: Two Man Sound, Chocolat's, La Champagene Creole, Ottawn, Saragossa Band, Lobo, Disco Bouzouki Band,

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן