שלומי ואביהו שבת

דמעות של שבת

דה וויס עונה 5

ה"אודישן" של אביהו מדינה
/5

דמעות של שבת. אבא ובן שרו "אבא", והפעילו את בלוטות הדמעות של כל מי שנכחו באזור. אביהו שבת לא הגיע כמועמד בתחרות, אלא כפעלול של ההפקה לבחון האם אבא שלומי שבת יזהה את קול בנו גם כשהוא שר באנגלית (השיר Crazy). אין לי מושג מה כאן אמת, מה בלוף, וכמה כולם היו בסוד העניין, אבל המניפולציה עבדה. אנחנו, לא לשכוח בריאליטי. דמעות – מטבע עובר לסוחר, ובתוכנית שעושה שמיניות כדי לצאת משגרת התחרות, דואט ריגושים מהסוג הזה הוא מקדם רייטינג חיוני.
התוכנית חותרת יותר ויותר לבידור מאשר תחרות מוסיקה, שבה השיפוט הוא מרכיב מרכזי. כמעט אין שיפוט לגופו של עניין. רוב הזמן מוקדש לגחמות המגלומניות של דורון מדלי, להתפרצויות המטורללות ולקשקושי השטויות של נסרין קדרי. הערות השיפוט של עברי לידר מוצנעות בין צחוק לצחוק. בהיעדר תאריך תפוגה לתוכניות ריאליטי מוסיקה מייגעות – המפיקים נאלצים לעשות שמיניות כדי להמציא את עצמם מחדש. גם דרמות משפחתיות (אבא לא הגיע לשמוע את הבת כי..) כבר לא מרגשות מה נשאר לעשות? עריכה תזזיתית של כל מה שנמצא על רצפת העריכה, דחקות של השופטים, צחוקים ועוד צחוקים, ומסחטת דמעות  במפגש אבא שלומי עם אביהו הבן.
מה נזכור מהפרק הזה? ספיר אמינוב בת 17 מגן יבנה סלסלה יפה את "לא דיברנו על אהבה" של אהוד מנור ומתי כספי. אצל גבריאל שרם ששר Zina של הלהקה האלג'יראית Babylone – ענייני האמונה העסיקו את השופטים יותר מאשר איזושהי תובנה על הביצוע המצוין. חיפשתי שני משפטים לעומק על הגרסה שלו, כמו למשל – על ההבדל בין פופ ים תיכוני סינתטי למוסיקה מזרחית אותטית, אבל משולחן השופטים הזה – הסיכוי לאמירה רצינית דל. בידור מעל הכל.
סשה מלניצ'נקו העולה מדרום אפריקה בלטה לא רק יותר בפטפטת של ביטחון עצמי אלא גם בגרסה שלה ל – Dangerous Woman של אריאנה גרנדה, שהגיעה ממקומות של עומק. עמירם אינק בן 45 האמין כי אוזני השופטים יעריכו איכות של שיר מקורי (Allright), אבל  הפריז בציפיות. שום כיסא לא הסתובב לזמר מקצועי שנשמע לא רע בכלל, אבל נסרין הסתובבה לזמרת לא מדויקת כמו מירן מירן ב"נולדת בשבילי", שכל מה שנזכור ממנה הוא שהיא העלימה מאביה הזמר דורון מירן את השתתפותה, מה שהוטבל כמובן בדמעות. הורים וילדים הם נושא לדמעות, וכשאבא ובן נפגשם לשיר יחד "אבא", נפרץ סכר של דמעות.

ספיר אמינוב – "לא דיברנו על אהבה"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן