דמיאן מארלי צילום: מרגלית חרסונסקי

ההופעה בלייב פארק

דמיאן מארלי

לייב פארק ראשון לציון
4/5

המסורת מחייבת. המסורת מנצחת. מארלי ג'וניור, הצעיר שבבניו של כהן הרגאיי הגדול, הוא לא ממשיכו של בוב האב, אבל משהו מאוד חזק עבר ממנו. דמיאן מארלי עלה לבמה בראשון לציון בסערה כמו המושיע החדש בשם הרסטפארי מיוזיק, המסר והרוחות שיוצאות מג'מייקה, רוח המהפכה' שלא מסתיימת לעולם, שאומרת אהבה אחת, עולם אחד, חופש לכל המינים, לכל האומות והעמים. סוף העוני והרעב. כל הקלישאות.
מבחינת מארלי Modern Day Freedom הוא כל הסיפור. זו מהות המוסיקה והקצב ששמענו ב"לייב פארק". דמיאן הוא אמן רגאיי מצליח, 3 פרסי גראמי, מוסיקאי ורסטילי, רגאיי עם כל דבר, ריתם נ' בלוז, ראפ, פופ. שירי אהבה, שירים בעלי מסר חברתי כמו Welcome to Jamrock המדבר על עוני, אלימות ובערות בקינגסטון שבג'מייקה. שירים המטיפים לעולם טוב יותר. לכל אורך הערב דאג איש מהצוות שלו לנפנף נונסטופ בדגל רסטפרי כדגלן בראש מחנה מנצח. גימיק אדיר שסחף. הקהל המקומי הצטרף בהתלהבות, כאילו המוסיקה  הזו היא הלחם והחמאה היומיים שלו.
המוסיקה – אל תחפשו העתק של מארלי האב ואפילו לא של אחיו. דמיאן מרענן את הרגאיי לאו דווקא במובנים של רוטס רגאיי, והעיקר – הוא יודע  איך מייצרים את ה – vibe, מכוונן למוסיקה אורבנית עכשווית (שיתף פעולה בעבר עם הראפר Nas) באמצעות הרכב שמתמחה בחיבור  של רגאיי ומוסיקה שחורה מר-נ-ב ועד היפ הופ עם כל הגרוב המתבקש והעיבודים המלודיים, שהופכים את המוסיקה לידידותית, ולא אשתמש במילה "מסחרית", למרות שפה ושם הייתה תחושה כזו. כשהוא הגיע ל –Could You Be Loved? ו ול-  Get Up Stand Up, יכולת להבין שרוח בוב מארלי עדיין מנשבת במפרשיו של הבן, הגם שהמופע שלו רחוק מלהיות הצדעה לנכסי צאן הברזל של האב. "אנחנו צריכים להמשיך ללכת בדרך לציון", שר מארלי לקראת סיום, הדליק מצת ואת הקהל. לפי תגובת ההמון בפארק (שהדליק כמובן סלולריים, כבקשתו) יש מי שחשב שהוא מתכוון אלינו. אשרי המאמין. אבל למה לקלקל את ההרגשה לכל מי שנהנה מההופעה הטובה וקיבל את תחושת הוייב מדמיאן ג'וניור מארלי.

Confrontation, Skirlex, Set Up Shop, Heard Work, Justice, Beautiful, Affairs Of The Heart, Dispear, Promise L, Mission, Love And Inity, War No More Trouble, Move Exodus, Sabaki, Gun Man World, Written, Could You Be Love, Get Up Stand Up, Road To Zion, Jamrock

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: Road To Zion

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן