פנדליס

הזמר והיוצר היווני פנדליס ט'אלאסינוס – "רפסודה"

מוסיקה יוונית

/5

את הקישורים למוסיקה יוונית משובחת מקבלים אצלנו באמצעות זמרים מקומיים, שבוחרים לעצמם שירים מים השירים הגדול של מוסיקאי יוון. אחד מהם –  הזמר-יוצר היווני פנדליס ט'אלאסינוס, שששירו Anathema se הוקלט בתרגום לעברית ע"י שלומי שבת ונקרא "רפסודה". בארץ יבצע פנדליס ט'אלאסינוס עם נגניו את שיריו האהובים המשלבים אלמנטים משירים יווניים עממיים ומסורתיים ומציגים גם השפעות ממוסיקה טורקית (מוצ"ש, 21.11.2015 אולם שרובר, תיאטרון ירושלים)
פנדליס ט'אלאסינוס Thalssions Pantelis נולד בפיראוס ביוני 1958. המשפחה התיישבה באי קיוס, כשפנדליס היה בן שנתיים. באי הזה החל לנגן גיטרה בגיל 7 יחד עם אחיו גיאניס. את השיעורים קיבלו אצל מורה שלימד על יאכטה עליה עבד אביהם. ב-1996 הקים צמד עם גיאניס ניקולאו, שנקרא Lathreplvates. דרכיהם נפרדו אחרי 4 אלבומים. את אלבומו הראשון “Nihtas kimata”  ("גלי לילה") הקליט פנדליס ב-1993, למעשה – פריצת הדרת הגדולה שלו, שבעקבותיה הוציא 14 אלבומי סולו, שרבים מהם הגיעו ל"זהב" ו"פלטינה". הוא שיתף פעולה עם המשורר  Ilias Katsoulis (1939-2008) ברבים משיריו המובחרים.
פנדליס כתב למעלה מ-500 שירים. שיריו "כוסו" ע"י זמרים בכ-50 אלבומים. הוא עבד עם יוצרים וזמרים מהשורה הראשונה ביוון והופיע בכל רחבי העולם. פנדליס תיאר את ההצלחה האוניברסלית: "באמצעות מוסיקה הצלחתי להגשים את חלום הכדורגלן שקיים בי – להופיע באיצטדיונים הגדולים מקפריסין ועד אוסטרליה".

שלומי שבת – רפסודה

פנדליס ט'אלאסינוס –  Anathema se למטה: שלומי שבת ויהודה פוליקר – "רפסודה"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן