מוקי צילום מרגלית חרסונסקי

השקת הולך על המים

מוקי

האנגר 11 ת"א
4/5

איך זה שמוקי הלך על מופע ישיבה? כי מרגע שהקהל קם על רגליו, והצטופף למרגלות הבמה, נכנסה למופע רוח פרצים של ממש. מוקי נישא עליה. אולי סוף סוף הרגיש כהולך על המים. לפני כן – משהו לא זרם.
"הייתי עבד, עבד בתוך עצמי/ קשור בכוח לריק ולאין שבי/ אבל כל דבר חי, כל דבר חי / תמיד ישאף ותמיד יברח / גם אני יכול, גם אני מוכרח/ אני חי עכשיו, אני חי עכשיו. / אני עובר את זה ויוצא מזה /לא רוצה דבר ולא צריך הרבה /הולך על מים, הולך על מים / אני חי עכשיו, אני חי עכשיו."
זה השיר שפתח את הערב. מצב חדש. פעם היה עבד בתוך עצמו, מלך של חלומות. עכשיו – תן לנס הזה (אילתור על ישו?) להמשיך בלי לשאול שאלות. שיר נשמה מרומם נפש.
מוקי חי עכשיו. מוקי נכון לעכשיו הוא זמר אקלקטי. מנסה לטעום מכל דבר. לקראת סיום הגיעה גם מחרוזת של שבק ס'. מבחינתו – כיף נוסטלגי. בהדרן –  שרנו איתו "מדברים על שלום". היו עוד סוכריות לשירה בציבור. שירים כ"דבר איתי", "אלוהים", "לב חופשי", "עוקף מלמעלה", "ילד של אבא" "אם יש סיכוי" ו"רגע של חסד" מרכיבים את הפאזל שלו.
קראתי מבקרי מוסיקה שעדיין מחפשים את הראפר הצעיר. מוקי כבר בן 42, אב לשלושה בנים, כפי שהכריז לפני "ילד של אבא". הגיע הזמן ללכת על כל הסטאר קוואליטי. ההרכב המורחב, העיבודים, התאורה. זה מופע של סטאר. נכון, יש מחיר בלהיות איש מצליח, הוא אומר באלבום החדש, אבל אם אתה מצליח – שחק אותה בגדול.
אמרנו אקלקטי? איון בעיה לזהות את שלמה ארצי ב"מלאכים ושדים". המילים של מוקי. "אני מוקף בחומות/ אבל חסר הגנה/ ואת חופשייה / מכל מאבק/ אני רודף את עצמי/ מפינה לפינה/ כשכל מה שאני רוצה/ זה להיות שלך/ השדים שבראש, המלאכים שמעל/ התאווה והזעם ואהבת הקהל/ הכול לוקח למקום אחד -לבד הלאה לבד/שמרי עליי מעצמי".
שלמה ארצי חבר למנגינה של "רגע של חסד". מילים ומוסיקה של התרפקות מחבקת עם כל האמצעים בעיבוד שהופכים את הפזמון לשיר נעים מגע.
אהבת הקהל? מה החטא בלהגיע אל לב ליבו של הקונצנזוס ושל הסלון הישראלי? יש שירים המושרים לטובת בני 8  עד 80. כשהוא שר אותם הוא מכוון מיקרופון לקהל. שירו איתי. במקרה של "להתבגר" – הוא יורד מהבמה להרגיש קהל. רוחו של שלמה ארצי מרחפת גם כאן.
כתבתי בביקורת על האלבום "הולך על המים", שאני מאמין בכנות של מוקי לשתף את המאזין בתסכולים שלו ממש, כמו שאני חש ברצון הגדול שלו להגיע לכל המשפחה. אין כאן שקר. מוקי שר מהמעיים. הא אינו בדרן. הוא זמר אותנטי לחלוטין. מוקי נכון לעכשיו מחפש להיות מוקי נכון לעכשיו – בעיקר על מגוון רגשותיו בקיום היומיומי, פחות על תובנותיו כאיש מעורב בתוך הוויה פוליטית וחברתית, ועדיין יש כאן סייסמוגראף מוסיקלי עשיר שאינו משקר.

מפיק מוזיקלי: אורי אבני. יוחאי בלום – קלידים, עידן שניאור – גיטרה, תומר צידקיהו – תופים, מיכאל פרוסט – בס, נדב גיימן – פרקשן, מעיין בוקריס – שירה

שירים: הולך על המים, דבר איתי, אלוהים, לב חופשי, עוקף מלמעלה, לא רואה ממטר, לא נפסיק לחלום, באמת ומקרוב, מלאכים ושדים, אם יש סיכוי, ילד של אבא, מה תעשי איתי, לא רוצה להתבגר, מחרוזת שבקס, ילדה סוכר, רגע של חסד, מדברים על שלום, אני צקיך עוד, נופל וקם.

צילום: מרגלית חרסונסקי

אלוהים

לא נפסיק לחלום

באמת ומקרוב

מלאכים ושדים

רגע של חסד

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן