ריק אוקאסק - The Cars

חוזרים ל – The Cars

אחרי מות ריק אוקאסק

שירי שנות השבעים
/5

ריק אוקאסק מ- The Cars נפטר השנה. היה בן 75 במותו. אני נזכר באלבום הראשון של The Cars שנקרא אף הוא The Cars. בהאזנה מחודשת – "דה קארס" יצרה את אחד מאלבומי הרוק הטובים בכל הזמנים. אני מאזין ל – Just What I Needed, שימוש הכי יעיל בכישורי הגיטרה הבסיסיים שאתה יכול להעלות יל הדעת. מסטרקלאס של מתח ושחרור – הבס והתופים המחליקים פנימה כשהזמר בן אור מציע את שורת הפתיחה : "לא אכפת לי שתתקרבי / ותתבזבזי את כל זמני."
האלבום שיצא ביוני 1978,  הוגדר Oriented Rock Radio – שלושה סינגלים שעלו לכביש הראשי ובתוכם My Best Friend's Girl גם Good Times Roll ו – Just What I Needed.
הצליל של הלהקה – שהוקמה ע”י אוקאסק בשנת 1976, התמזג בין פופ, גל חדש ורוק קלאסי. הוא  נשמע כמו מוזיקת פופ של פעם וגם כמוזיקת פופ של העתיד, הלהקה  היתה הרכב קלאסי של זרם הגל החדש ברוק: חמישייה אשר התמזגה בפופ של שנות ה -60, בגלאם של שנות ה -70 ומינימליזם של הרוק האמריקני סטייל נירוונה.
ללהקה היו 13 סינגלים בטופ 40 וארבעה אלבומים שהגיעו לטופ 10. מה שנראה כמו הצלחה בן לילה נחשב בשנים הבאות לקלאסיקה ברוק. זו לא היתה עוד חבורה של  צעירים שחברו לצורך כמה להיטים. ריק אוקאסק היה בן 33, כשהלהקה הקליטה את אלבום הבכורה שלה. הוא פגש את הבסיסט בנג'מין אור באוהיו באמצע שנות השישים כששניהם ניגנו בלהקות מקומיות. הידידות נמשכה, לפני שהצמד עבר לבוסטון בראשית שנות השבעים.
כשאוקסאק ואור החלו לנגן יחד כצמד אקוסטי בבתי קפה בקיימברידג', כמה משירי "המכוניות" החלו לקרום עור וגידים. היו עוד מספר הרכבים לפני שהצטרף אליוט איסטון, שלמד בבית הספר למוסיקה ברקלי.  הדמות האחרונה הייתה דייוויד רובינסון, המתופף שניגן עם Modern Lovers, ההרכב שהתפרסם בזכות המנון הנהגים שלהם Roadrunner.
תחנות הרדיו בבוסטון שידרו את השירים הראשונים, מה שהוביל להתעניינות של חברות תקליטים, שהתלהבו להחתים הלהקות ששנמנו על סגנון ה"הגל החדש". "המכוניות" חתמו לבסוף באלקטרה, שבאותה תקופה היתה ביתם של ג'קסון בראון ו"הנשרים" , ששיריהם שלטו ברדיו האמריקני.אלבום הבכורה הוקלט בלונדון עם המפיק רוי תומאס בייקר, שהפיק את קווין במהלך עלייתה המטאורית. "החוכמה היתה לחבר קול גדול לצליל פשוט רוק, סוג של להמציא פופ פוסט-פאנק", הסביר בייקר.
"המכוניות" התפרקה בשנת 1988, אוקאסק החל בקריירת סולו, אך גם הפך למפיק מבוקש. הוא היה האיש מאחורי שני האלבומים הראשונים של Weezer בתחילת שנות ה -90. הוא הפיק אלבם ללהקה השוודית The Wannadies ב-1999. אוקאסק ו”המכוניות” הוכנסו להיכל התהילה של הרוק אנד רול בשנת 2018.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן