עילי בוטנר כל הלהיטים

כל הלהיטים 2005-2015

עילי בוטנר

אן.אם.סי
4/5

על האלבום הכפול מתנוסס השם "מילים, לחן, גיטרות: עילי בוטנר". אז נכון: יש כאן 20 להיטים בדיסק הראשון ועוד 15 מהופעה חיה שלו ושל "ילדי החוץ", אבל אחרי עשר שנות פעילות אינטנסיביות, יכול עילי בוטנר להרגיע. הוא כבר מוכר וחביב, ושיריו דוהרים לפניו. כותרת יותר צנועה, ומן הסתם יותר מקורית,  הייתה הולמת יותר את האסופה.
צריך עם זאת לציין כי עילי בוטנר הוא תופעה בלתי שכיחה בפופ המקומי:  לא בכל יום נולד יוצר מצליח, שמוציא שירים ומככב בהם מבלי שהוא שר מילה אחת, ומדובר בשורה הראשונה של זמרים ביניהם ריטה, גלי עטרי, נינט טייב, קובי אפללו.
בתחילת דרכו, בוטנר נשען על רן דנקר (השיר הבולט: "שווים"), בהמשך הפך  יוצר "טיילור מייד". הוא הצליח למשל, לתפור לריטה שמלת ערב יפה מותאמת היטב למידותיה ב"קול זיכרון חוזר". הוא התאים שירים ככפפה ל"ילדי החוץ", אדר גולד ואוהד שרגאי, שהפכו ללהקת הבית המאוד מוצלחת שלו.
לבוטנר יש החושים והמיומנות לכתוב פופ ישראלי ששואב מהעבר וחובר לעכשיו. מלודיסט  מצוין בסגנון שאין לו גבולות של זמן, ואם חשבנו עליו במונחים של גיטריסט-הרוקיסט, אז האוסף הזה מעיד, כי את הבכורה השאיר לסינגולדה.
בוטנר  ויתר על להיות מלך הגיטרה החדש כמו שהוא דילג על רוק אלטרנטיבי לטובת פופ קליט, זורם, מאיר מלא דרייב, ואם גם פה ושם יש תחושה של ממותק מדי, בשורה התחתונה – זה בדיוק הפופ הרומנטי שמאחוריו עומדים יוצרי על  מיומנים.   מוסיקה שמתחילה מאקורדים פשוטים. פשוטה, סימטרית, טקסטים לא מסובכים, לא פסגת הפואטיקה – כשהמטרה שהם יתנו אהבים עם המנגינות הנהדרות.

דיסק א: מכתב לאחי – עם קוביי אפללו, אני אש עם רן דנקר, רץ אלייך עם ילדי החוץ, תם ולא נשלם – עם ילדי החוץ, ימים שלקיץ – עם כפיר בן ליש, היא יודעת – נינט טייב, תתן לי יד – עם ילדי החוץ, בואי נעזוב – עם רן דנקר, סוף העונה – ריטה, אם תבוא – נינט טייב, קדימה והלאה – – עם ילדי החוץ, נעים עכשיו – עם ילדי החוץ, קול זיכרון חוזר – עם ריטה, מאז שלא הספקתי לומר – עם רן דנקר וסיון טלמור, שווים – עם רן דנקר, תצרח – עם ילדי החוץ, על קצות האצבעות עם ילדי החוץ, עוד שניה – עם ילדי החוץ, בוקר יעלה – עם ילדי החוץ, טיפות – עם ילדי החוץ.
דיסק ב: הופעה חיה עם "ילדי החוץ" (15 שירים)

וידיאו: טיפות

צילום: מרגלית חרסונסקי

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן