לוז קאסל  4

לוז קאסל

פסטיבל מדיטרנה

המשכן אשדוד
/5

מתאים לה להיקרא "לוז",  בספרדית = אור. לוז קאסל, הזמרת הספרדייה בת ה- 58 בעלת הנוכחות המחשמלת, תפיץ את אורה בפסטיבל מדטירנה השבוע.
קאסל בהגדרה לא מחייבת היא "פופ למבוגרים" adult pop. היא תיגע ברוק וגם בבוסה נובה.
להיט גדול  בראשית דרכה – גרסה לשיר של הזמר הצרפתי Étienne Daho, שנקרא בצרפתית Duel au Soleil ובספרדית Un nuevo día brillará, אחד מלהיטיה הגדולים.
תחנת הצלחה נוספת: השתתפותה בפסקול הסרט "עקבים גבוהים" של פדרו אלמדובר בשיר הנושא Piensa en mí.
היא רכשה את רוב השכלתה המוסיקלית במדריד, שם למדה שירה, נגינה על פסנתר ובלט. הלחינה לא מעט מהשירים שהקליטה, שיתפה פעולה לאורך השנים עם מוזיקאים רבים.
ב-2009 הוציאה קאסל את  ”La Pasion"אלבום מחווה לזמרי הבולרו החשובים שפעלו משנות ה-40 ועד ה-60, בו ביצעה גרסאות לשירים כמו "Alma Mia" (הנשמה שלי), "Cenizas" (האפר), ו ""Historia de Un Amor )ההיסטוריה של אהבה). האלבום הגיע למעמד אלבום זהב בספרד ופלטינה בצרפת, ולאחריו זכתה קאסל גם במדליית התרבות והאמנות של צרפת.
בשנת 2007 אובחן אצלה סרטן. היא עברה ניתוח במדריד. שבעה חודשים לאחר מכן, סיפרה לוז כי התגברה על המחלה, אלא שב-2010, התגלה אצלה שוב הסרטן בשדה השני, והיא נאלצה לבטל הופעות כדי לעבור ניתוח. ב-2013 לאחר שש שנים בהן לא הקליטה חומרים חדשים, ובמהלכן נלחמה בסרטן השד – הוציאה קאסל אלבום שכלל כלחן מקורי של ואנגליס ועיבודים לשירים של לואיג’י טנקו, בנג’מין ביולה ואנטוניו קרלוס ז’ובים.

לוז קאסל – המשכן לאומנויות הבמה אשדוד 7.6

וידיאו – הופעה במדריד

https://www.youtube.com/watch?v=G4wEs0hvqsw

וידיאו: לוז קאסל – Piensa En Mi מתוך "עקבים גבוהים" של פדרו אלמדובר 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן