מאיה בלזיצמןן ומתן אפרת - תל אביב בלילה

תל אביב בלילה

מאיה בלזיצמן ומתן אפרת

מילים:רוני סומק לחן:מאיה בלזיצמן עיבוד והפקה מוסיקלית: מאיה בלזיצמן ומתן אפרת
3/5

אם להשתמש בדימוי של השיר, מאיה בלזיצמן עשתה חביתה מקושקשת מהשיר של רוני סומק. התחילה את השיר מהבית השני, ואילו הראשון – מוקם כשני וחזר בסיום, וכך הלאה, עשתה בבתי השיר כבשלה ויצרה סדר חדש.  בלזיצמן בראה, למעשה, יצירה משל עצמה, הפכה את השיר של סומק לחומר ביד היוצר, הרכיבה אותו מחדש בסדר שמשרת את המוסיקה שלה. בבית השלישי אף יצרה גלישה משבשת ( קטיעת המשפט בסיום שורת השיר והמשכו בגלישה לשורה הבאה) כאשר חיברה את "כשמש בגבעון" עם "אחיו", למרות שמדובר במשפט חדש.
השיר  – כבודו במקומו מונח. גם הלחן והעיבוד היפים – כבודם במקומם מונח. האם נוצר מפגש מפרה – ממש לא. בשיר ישנה פניה של הדובר אל דמות נשית, שבידה הכוח לעצב את פני העיר. סומק עושה שימוש בדימויים מתחומים שונים ויוצר  שיר ארס פואטי ("ועל טיפות השמן נרתיח עוד משפט"). הטקסט שנבנה תוך השתעשעות במילים, מקבל במוסיקה נימה נוגה שאינה תואמת את רוח המשחק הזה. התוצאה אינה יוצרת קומפוזיציה אינטגרטיבית. מילים פשוטות: פספוס.

תּוֹרִידִי אֶת הָרֹאשׁ וְנִרְאֶה לָךְ אֶת הָעֹרֶף,

תַּדְלִיקִי אֶת הַתַּנּוּר וְנַתְחִיל שׁוּב אֶת הַחֹרֶף.

גַּהֲצִי סְדִינֵי אַסְפַלְט מִקִּמְטֵי הַנְּסִיעָה,

אַתְּ כְּבָר רִהַטְתְּ רְחוֹבוֹת בִּצְעָקָה.

 

תִּלְשִׁי אֶת הַכַּפְתּוֹר מֵחֻלְצַת הַדִּמּוּיִים,

זִכְרִי שֶׁהַמֶּטָפוֹרָה הִיא

גַּם קַרְטוֹן מָלֵא בֵּיצִים.

 

תִּרְאִי אֶת הַחֶלְמוֹן מַצְהִיב

כַּשֶּׁמֶשׁ בְּגִבְעוֹן.

אָחִיו, אֲדוֹן חֶלְבּוֹן, מַלְבִּין אֶת הַיָּרֵחַ

עַל דֶּרֶךְ אַיָּלוֹן.

 

אָז בּוֹאִי וְנַחְלִיק רִקּוּד

אֶל  תּוֹךְ אוֹתָהּ מַחֲבַת,

וְעַל טִפּוֹת הַשֶּׁמֶן נַרְתִּיחַ עוֹד מִשְׁפָּט.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן