מאיר בנאי צילום יוסמיוסיק

חתיכת נשמה שיש בה תוגת אמת

מאיר בנאי איננו

ינואר 2017
/5

הורדתי 9 אלבומים של מאיר בנאי ממדף עליון, בין יוסי ז"ל ואהוד יבל"א. האחרון נקרא "שמע קולי". הוא יצא לפני 10 שנים, ב-2007. חזרתי לשמוע את קולו המיוחד והייחודי.
מאיר בנאי פנה לשפה פיוטית מהמקורות. בשירים של ר' שלום שבזי, ר 'שלמה אבן גבירול, ר' אברהם אבן עזרא, ר' משה בן עזרא, משה הסופר מרומא, רבי האי גאון, ר' מרדכי עבאדי. שר את השירים בכוונה גדולה. כשהוא שר "שמע קולי" ו"לך אלי", זה נשמע הכי אישי, שיר אמונה שיוצא מאמת שלו. מוסיקה  שמגיעה משילוב של נשמה ואמת –  זה היה סוד קסמו של מאיר בנאי. 
מאיר בנאי היה שנסונייר בעברית, לא כמו דודו, יוסי בנאי, אבל אותה גישה. המספר של השירים שהוא שר. העוצמה הפנימית, ההתכוונות, התחושה האותנטית. פעם כתבתי עליו – "חתיכת נשמה שיש בה תוגת אמת". היה בו שילוב של שנסון צרפתי, פולק-בלוז  אמריקני ומוסיקה ישראלית ויהודית. תקשיבו לאלבום הכפול "צבעים משתנים", הקלטה מהופעה חיה. מפגש מיוחד עם קהל שייצר התרחשות תחושתית. כתבתי אז: "כשהרגש גובר על השכל, המבקר שבי מת בקרבי". שמעתי. זמר עם שיוצא ממנו טון של מי שעבר גלגול רוחני. זה היה מעבר מנשמה אחת שהכרתי לנשמה הרבה יותר גדולה שלא הכרתי.
השירים משאירים אותו חי. זה מה שנפלא כל כך במוסיקה מוקלטת. בואו נאזין למאיר בנאי בשירים שהקליט אקוסטי. היתרון בביצועים האקוסטיים, שהם משרטטים תרשימים הרבה יותר אישיים של היוצר. קול חם, כנות ועוצמה ושירה ששייכים אך ורק לו. אף אחד לא ייקח את זה ממנו. תשמעו את קולו. יותר חזק מאלף מילים.

וידיאו: שער הרחמים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן