יסמין לוי צילום מרגלית חרסונסקי

מארחת את יאניס קוציראס

יסמין לוי

אולם צוקר היכל התרבות ת"א
4.5/5

מתאהב בה בכל פעם מחדש. מתמסר לשירתה בקלות, גם בלי להבין מילים. עושה לי את זה, יסמין לוי. שבעה נגנים מאחוריה  צבעו את השירים בצבעים מרהיבים. יסמין לוי היא מוסיקת העולם, חוצה גבולות. נוגעת, מגעת, מחלחלת.
אחרי האלבום בעברית, אני אומר בזהירות משהו, שיישמע אולי מוזר: יסמין לוי חזרה הביתה. השירים האלה הם הבית שלה. מותאמים ככפפה. במחשבה שניה: אל תנסו להגדיר סגנונה לפי רשימת השירים. יסמין לוי היא הסגנון. תחנת היציאה שלה היתה  לאדינו – אבל  היא יצרה פיוז'ן משלה,  עברה דרך פלמנקו, טנגו, ואין לה בעיה לחבור ליוונית, ולארח את הזמר הנפלא יאניס קוציראס, ששר איתה ארבעה שירים. השילוב של הזמר היווני הזה יצר הרמוניה יפה מבחינת הטונים וההבעה – בינה ובינו.
גם הערב הזה באולם צוקר החדש של היכל התרבות ת"א הוכיח, כי יסמין היא זמרת של הרפתקה, שמנסה דרכים נוספות כדי לחבור לתרבויות שונות. בבסיס היציאה למסעה המוסיקלי קיימת אמונה, שתרבויות מוסיקליות לא רק יכולות לחיות בשלום, אלא שהן נשזרות כמעט באופן טבעי. מעבר לכך, מה שעושה אותה כל כך ייחודית, ואני לא מחדש, הוא כמו תמיד שירת התשוקה המלודרמטית התואמת את סגנון הפלמנקו, אבל חוברת נפלא גם לטנגו. לעיתים היא מנסה להישמע רגשנית ותיאטרלית מדי, אלא שהפעם היא איזנה את עצמה ברפרטואר מאוד מגוון, וגם ידעה לאפק, לעדן ולשזור הומור.
יסמין פתחה בביצוע יפהפה של   Cada Dia בסגנון פלמנקו, ועברה לטנגו ב –  Hastra Simpre Hmore. בהמשך הגיעו הרבה סוכריות כמו "נטאלי" המוכר מחוליו איגלסיאס, "צור משלו אכלנו" בנגינתם המופלאה של יחיאל חסון בגיטרה ואמיר שהסאר המחונן בקלרינט תורכי , Una Noche Mas עם יאניס קוציראס, la nave del olvido – "ספינת השכחה" המוכר גם כ – Espera, של המלחין הארגנטינאי דינו ראמוס, שהתפרסם לראשונה בארץ בביצוע של אריס סאן. על "הללויה" של לאונרד כהן הייתי מדלג. הוא אינו מתאים לקונספט של הערב וגם העיבוד איבד אותו, אבל את La Alegria אני מסוגל לשמוע עוד ועוד.
פעם חמישית או שישית  שאני שומע את יסמין לוי בהופעהמה עוד יכול לרגש? והנה זה קורה שוב. אני לא מדבר על שירים, אלא על טונים, הבעה, עוצמות פנימיות, שמטפסות למיתרי הקול. גם אם היא שרה כמעט את כל השירים המוכרים שלה, יסמין ממשיכה לחיות אותם בעוצמה דרמטית המאפיינת זמרות עם גדולות באמת.

נגנים: יחיאל חסון – גיטרה, הדר גרין – גיטרה בס, אמיר שהסאר – קלרינט, ניי, נדב ביטון – קלידים, אדם בן אמיתי – גיטרה חשמלית, טל כהן – תופים, ישי אמיר – כלי הקשה

צילום: מרגלית חרסונסקי

Hasta Simpre Amor
Nathalie
La Cumparsita
צור משלו אכלנו
Naci en Alamo – Yasmin & Yiannis
Una Noche Mas – Yasmin & Yiannis
Alexandra – Yiannis Solo
Anathema se – Yiannis Solo
Amor Mio – Yiannis Solo
Adio Korida – Yasmin & YIannis
la nave del olvido
Hallelujah
La Alegria
Libertato
—————
El Rey Nimrod

Hasta Simpre Amor

צור משלנו אכלנו

Una Noche Mas – עם יאניס קוציראס

La Nave Del Olbido

La Alegria

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן