סאבלימינל. צילום: מרגלית חרסונסקי

הקונצרט של סאבלימינל

סאבלימינל

זאפה ת"א
4/5

סאבלימינאל בחר לסיים את ה"קונצרט" שלו עם "חלום של כל גבר", אחרי שהוא איתר את אשתו בקהל כדי להגיד לה כמה הוא מעריץ-אוהב-סוגד-מאושר מהזוגיות שלהם. עף  עליה בגדול, וביצע את השיר בפעם השנייה בערב הזה. אדריכל ההיפ הופ המקומי, העדיף לפינאלה התרפקות אישית על סיפור הקן המשפחתי – מאשר איזו מחאה חברתית דחופה.
אני יכול להבין את סאבלימינל. בתוך עמו הוא חי. התמהיל שלו מוביל לאמצע מאחד. משפחתיות נפלאה היא חלק מקו מיינסטרים של האיש שיודע לחבר שיר לכל עת. 60 למדינה. 100 לתל-אביב. האיש שמגיע עד אזורי הקלאסיקה העברית, ל"הגבעטרון" ולאריק לביא וגם נוגע במחאה, למרות שהוא לא ממש רוצה להיות פוליטי או "זמר מחאה". גם ב"שרוטים", שפתח את הערב, וחזר בהדרן, הוא אמנם מדבר על מדינה של משוגעים, פשע, שחיתויות בצמרת, וגם הזכיר באופן הכי נדוש מה כתוב בתנ"ך על רצח, גניבה וכיבוד ההורים, אבל בסופו שלדבר הוא מכבה את האש ב" אנחנו שבט אחד/ ולמרות המחלוקות האמונה בליבי לעד/ שעוד נחזיר לפה את האור שאבד". "מחלוקות" לא ממש מכילות את כל התחלואים הנ"ל.
סאבלימנל הוא איש המסר ואיש החאפלה, חלוץ ההיפ הופ בעברית ואיש הפופ המוכשר. מייצר הצלילים לרגליים, לתובנה ולחתונה. מקצוען בעל פיכחון מסחרי, שיודע כי מוסיקה על טהרת ההיפ הופ עלולה להיות אסון כלכלי למפעל שלו.
ה"קונצרט" הציג סאבלימינל על כל מורכבותו – את הכישרון, את המקצוען, את היומרה האומנותית ואת המוטיבציה המסחרית. מבחינה זאת (מורכבותו) סאבלימינל הוא אחד ויחיד במקומותינו – יוצר בלתי נלאה, מפיק נועז, משתף פעולה אולטימטיבי.
קיבלנו שאו עם חבורת הזמר של סאבלימינל, ארבעה זמרים מצוינים והרכב שכלל חטיבת נשיפה שהעניקו לו את כל מה שהוא צריך כדי להוציא לפועל מופע מהוקצע. אתי ביטון (פנטסטית) , עדן גבאי, ג'וש פרץ (מעולה!), מור אפרת אינם ראפרים מבית תאקט, אלא זמרים-זמרים. התערובת הסגנונית האידיאלית למופע מיינסטרים שמשלב סגנונות – היפ הופ, סול, דאנס, רגאיי ועד שירי ארץ ישראל הישנים והטובים. סאבלימינל תמיד חשב איך לשדרג את נוסחאות ההיפ הופ ולהעניק להן עושר.
בראפ מנסים לדחוס כמה שיותר מלל מחורז לתוך מסגרת קצבית מהירה. לעיתים לא ברור לך, מה חשוב יותר הקצב והגרוב או הטקסט. כשאני שומע את "עיניים להם" מול מערכת שמע בבית, אני מחזיק דף מילים צמוד. נשבר הזין. מנהיגים חארה, עם חארה, תקשורת חארה. מצב חארה. יאללה נשפוך. יש מה לשפוך. מים רותחים, שיגרמו כוויות. יש לסאבלימנל גם מה להגיד על המצב, אבל במועדון בערב פורימי של תחפושות  – עזוב אותך. סאבלימינל יודע שהערב חוגגים, אז יאללה, תקומו מההשולחנות ונלך על חגיגה.
כבר כתבתי בעבר, ואחזור על עצמי: סאבלימינל אדריכל ההיפ הופ המקומי, הפך משך השנים יותר ויותר יצרן במפעל ששמו סאבלימינל פרודקשן. פחות ופחות יוצר ראפ שמשדר קו אומנותי קוהרנטי – מתוך פיכחון מסחרי. הערב החדש מביא את התמונה כולה: את האמן, את המקצוענות ואת האג'נדה המסחרית.

שירים: ילד רחוב + אין גבולות, שרוטים,  חלום של כל גבר,  פרחים בקנה,  מאוהב + יש לנו אהבה , זזים עם הבס +שטח ההפקר , עיניים להם, לנצח + הוזה אותך מולי,  חי בגדול,  בת שישים, נס,  טורו + אני יכול , באה לי טוב + עלי, הפרד ומשול + התקוה, זה קורה + החגיגה נגמרת הדרן: אל האור, שרוטים / חלום של כל גבר
הפקה מוזקלית: קובי שמעוני ואייל מזיג , הפקת שירה וקולות: חזי שקד
זמרים: אתי ביטון, עדן גבאי, גוש פרץ, מור אפרת
נגנים: תופים – אלמוג ליזמי, בס – הדר גרין, גיטרה – עמית שגיא, קלידים ומחשב – רועי נויפלד, כלי הקשה – נדב גיימאן, חצוצרה – אביאור רוקח, טרומבון – בר טל, סקסופון – יובל דרבקין

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: שרוטים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן