ססזריה אבורה

סזריה אבורה רוגאמאר

הסוד שלה? במנגינות שמתנגנות כאילו כבר שמעת אותן עשרת אלפים פעמים

5/5

מהאי הקטנטן קאבו ורדה, הגיעה "הדיווה היחפה" Cesária Évora ויצרה לעצמה בסיס מעריצים בינלאומי מוצק עם תערובת מתוקה של מקצבים של אותנטיים מסורתיים מקאבו ורדה והשפעות מתוחכמות מרחבי העולם.
העשירי של סזריה אבורה,  וגם אחרי הדיסק הזה, אין לי מושג אם היא זמרת פורטוגזית קריאולית, סלסה או פאדו. אבל גם אחרי הדיסק הזה – היא תישאר נטולת הגדרה, עומדת בפני עצמה, שירה צבועה בצבעי אלט מיוחדים, בקצבים לטיניים טיפוסיים (הפעם – רוחות מברזיל מנשבות בשירים) , ובדיסק הזה הוסיפו לה כלי מיתר. "רוגאמאר" בא מ"רוגאר", להתפלל, ו"מאר" זה הים, הים הנצחי, הים של בני האיים. ובמילים פשוטות: זו תפילתה לים של גברת אבורה. והיא שרה "אפריקה שלנו" "אפריקה נוסה", מה שנשמע המנון פאן אפריקאי, משהו מרקיד, מלהיב ומלהיט.  ואיזה פלא: הישן שלה ממשיך להלהיב, גם בלי להבין מילה על מה היא שרה. הנה הבלדה הזו שמאפיינת את הגרעין האותנטי  ברוב הבלדות שלה – Sombras Di Distino וגם Sao Tome. בליווי אקורדיון. מתחיל סלואו, עובר ללייט ואלס. הסוד? במנגינות שמתנגנות כאילו כבר שמעת אותן עשרת אלפים פעמים, המקצבים הקלילים והמחניפים, תחושות אמת, וקול נדיר מהסוג שאין לשום זמרת. להתאהב מחדש, כמו תמיד.

Africa

סזריה אבורה – בהופעה בישראל

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. שלום בני
    אומנם באיחור של יותר משנתיים, אבל אני וזוגתי נסענו לקבו ורדה באוקטובר 2006 על מנת להבין היכן גדלה הזמרת המדהימה הזו ומה מקור שירתה.

    את רשמי הנסיעה תוכל למצוא באתר המטייל ובאתר של YNET

    חוויה מדהימה !!

  2. המופע בפארק רעננה היה גדול רק חלק הקהל שחלקו בא להתפקנק על הדשא לדבר עם החברה ולהרעיש הרס את ההנאה. למי יש תרגום של שיריה לעברית אנא שלח לאתר ותבורך!

  3. לראשונה ראיתי אותה בהופעה באולימפיה בפריז,רוב המאזינים היו תושבי איי קאבו ורדה המפרנסים את משפחותיהם מחוץ לאיים הצחיחים,לא אחת עלה בדעתי לטוס לשם ולראות במו עיני מאין מגיעה המוסיקה הנפלאה הזו,אבורה היא אכן המלכה,למרות המראה המגושםשלה היא נערצת,אם היא המלכה חשוב לדעת שזמר בשם bana הוא המלך.כדאי להאזין לו קולו אדיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן