Sidney Bechet סידני בשה

סידני בשה

הסקסופוניסטים הגדולים

/5

מי היה מעלה על דעתו, כאשר אדולף סאקס המציא את הסקסופון ב- 1846, שהוא יהפוך לאחד מכלי הנגינה האהובים ביותר בעולם הג'אז. במשך 160 השנים האחרונות, הסקסופון היה גם כלי מובהק של אנסמבל – כפי שקרה עם הלהקות הגדולות (ביג באנדס) של שנות העשרים – וגם כלי סולו – בהרכבים הקטנים שהחלו לפרוח בשנות הארבעים. סקסופוניסטים רבים הטביעו חותם חזק על המוסיקה. הנה עשרה מהם:

סידני בשה Sidney Bechet

סידני בשה (1897-1959) – מהמאלתרים הבולטים הראשונים בסגנון הג'אז של ניו אורלינס, החל את דרכו המוסיקלית כנגן קלרנית בגיל שש שלווה מאחיו. כשהיה בן 17, הוא כבר ניגן עם מיטב הנגנים בעיר הולדתו בניו אורלינס, ויצא להופעות בטקסס ובמדינות דרומיות אחרות עם הפסנתרן קלארנס וויליאמס.
בשנות ה -20 המוקדמות לחייו עבר בשה לסקסופון סופרן. הוא נחשב לאבי נגני הסופרן בעולם הג'אז. המעבר פתח אותו לעולם הגדול . לאונרד פדר באנציקלופדיה של הג'אז שלו כתב על בשה: "הוא שמר על סגנון צבעוני עם ויברטו כבד ויצר קווים מלודיים חזקים". בשה  הקליט עם לואי ארמסטרונג קטע ששימש תזמורות לאורך שנים – Cake Walking Babies From Home.
בשה ניגן שנים אחדות (1925-9) באירופה, שם מצא אוזן קשבת, לעומת האפליה הגזענית, שהוא חש בארה"ב. לרוע מזלו, הסתבך עם החוק בצרפת וישב בכלא שנה. אי חידוש הויזה השלו החזירו לארה"ב. הוא שב לתודעת חובבי הג'אז רק עם תחיית סגנון הדיקסילנד בשנות הארבעים. ה-1952 שב לצרפת וזכה לקבלת פנים נלהבת. בין הקטעים היותר פופולאריים של בשה – Petite Fleur שהקליט עם תזמורת, קלוד לותר בפריז ב-1952. עוד קטע בולט במוסיקה של בשה – הבלוז Blue Horizon שהקליט ב-1944.

St Louis Blues – Sidney-Bechet 1958

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן