עומר אביטל Omer Avital - Abutbul Music

Abutbul Music

עומר אביטל

Jazz Village
5/5

אני מגלה את עומר אביטל כל פעם מחדש. כל אלבום שלו הוא עולם יצירתי חדש של ג'אז מלודי, כזה שהוא גם אוריינטאלי וגם אמריקני וגם ישראלי.  Abutbul Music שהוקלט בצרפת בסוף 2015 עבור הלייבל היוקרתי Jazz Village – הוא כזה. עשית עליו סיבוב אחד, ומיד בא לך לעשות repeat.
אחרי תשעה קטעים, אפשר לסכם ולומר: למה להרבות מילים, כשצלילים אומרים הרבה יותר. אני לא מאלה שאוהב לנופף בדגל כחול לבן ולטפוח על שכם הקולקטיב הלוקאל פטריוטי. מצד שני, אני מוכן להצהיר: עומר אביטל, נגן הבס, המלחין ומנהיג הלהקות, הוא יצוא ג'אז ישראלי מקורי להתפאר בו.  המוסיקה מנוגנת נפלא, בהרכב שנגניו נועדו זה לזה, עוד אחד מההרכבים המיוחדים שאביטל שזר כדי לחבר את מסורת הג'אז עם מוסיקה ים תיכונית. אביטל מרחיב את אופקיו ההרמוניים,  ויוצר ג'אז רענן מתוך יצר הרפתקנות לגלות מקומות חדשים. כמעט כל קטע מזמן התפתחות מפתיעה.
האלבום האקלקטי נפתח בצליל סקסופונים אינטנסיבי ב – Muhammad Market. שוק מוסיקלי עשיר וקולח, יחסי גומלין נפלאים בין הכלים. נאיט קצב ל –  Three Four, עולם אחר, סווינג מתנגן במלודיות מענגת, שמונה וחצי דקות של  במבנה שני חלקים מרתק. העיבוד של Afrik  מוביל לאינטרקציה קצבית מפתיעה / מלהיבה בין מערב למזרח, בין הסקסופונים בנגינת אסף יוריה ואלכסנדר לווין ונגינת הפסנתר של יונתן אבישי.
New Yemenite Song – הוא קטע מורכב המזמן שינויי מהלכים קצביים מאווירה אינטימית למקצבים בניחוחות שונים מישראלי ועד רוח כליזמר.
גם בהמשך מ – Bed-Stuy הסווינגי מזומנים רגעי המצאה ועושר מוסיקלי בצמתים לא צפויים, שיש בהם בדרך כלל הפתעה וחידוש כמו Bass Hijaz, סולו קונטרבס של כארבע וחצי דקות המשמש הקדמה ל – Ramat Gan שנפתח במנגינה קליטה ובקצב מרקיד בניחוח לטיני/ספרדי.
Abutbul Music הוא עוד אלבום  המעמיד את אביטל והחמישייה שלו במקום ייחודי בג'אז המודרני, מהסוג שפורש כנפיים לכיוונים חדשים בהשפעות אתניות, במלודיות קולחות ובעיבודים נועזים.

עומר אביטל – קונטרבס, יונתן אבישי – פסנתר, אסף יוריה – סקסופונים טנור וסופרנו, אלכסנדר לווין – סקסופון טנור, עופרי נחמיה – תופים

צילום: מרגלית חרסונסקי

  1. Muhammad's Market 07:50
  2. Three Four 08:35
  3. Afrik 08:21
  4. New Yemenite Song 10:23
  5. Bed-Stuy 07:38
  6. Bass Hijaz (intro to Ramat Gan) 04:32
  7. Ramat Gan 07:45
  8. Ayalat Hen 08:55
  9. Eser (Middle Eastern Funk) 06:58

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן