עומר קליין. צילום:מרגלית חרסונסקי

עומר קליין טריו – חשיפה בינלאומית

צוללת צהובה ירושלים
4.5/5

מה עושה עומר קליין ב"חשיפה בינלאומית" של משרד החוץ וצוללת צהובה? לפי עדות נציגי התעשייה מחו"ל, שהגיעו לירושלים, מתברר כי הפסנתרן המחונן ניגן בפסטיבלים של אחדים מהם, ואילו אני חשבתי לתומי שהם הגיעו כדי לגלות את "הפנים החדשות" בג'אז הישראלי. מה עם כל העילויים שממתינים להזדמנות של חייהם?
מצד שני, מ'כפת לי: הרווחתי עוד הופעה של עומר קליין טריו, הרכב, שאני שמח לשמוע בכל מועדון, פסטיבל, בכל אולם ומרתף. שמעתי את קליין שאני מכיר, קליין של אנרגיות יצירתיות חדשות, הניזון מהרוח הקצבית הצעירה והרעננה של אמיר ברסלר בתופים.
קליין הציג קטעים מאלבום חדש Fearless Friday, שהוקלט בקיץ 2014 בפריס, כשלצידו ענק נוסף של  הדור החדש בג'אז הישראלי – חגי כהן מילוא בקונטרס. את הדיסק לא שמעתי, נאלצתי להסתפק בטעימות.
כמו בטריו של הקונטרבסיסט אבישי כהן, יש כאן ג'אז יצירתי מקורי ממדרגה ראשונה. מוסיקה המבוצעת מתוך הקשבה הדוקה. קיבלנו כמתאבן את הקטע שעל שמו נקרא האלבום – בנגינת קונטרבס מלאת עוצמה של כהן מילוא. זהו טריו של קצב, מלודיה, אלתור ובעיקר טמפרמנט שנוצר בהתלהבות הדדית.
עומר קליין הוא פסנתרן של Live  ו – Alive. מנגן מוסיקה חיה של חיים. ההופעה בצוללת הייתה מפגן של אינטרקציה של פסנתר-בס-תופים, כשהשיא בקטע Yemen, יצירה אקלקטית (קטע שהופיע באלבומו Heart Beats משנת 2009) מחולקת לשני חלקים, ושופעת צבעים אתניים עם סולו תופים גרובי אחד ויחיד של אמיר ברסלר. הגם שמדובר במוסיקה של אילתורים, הטריו הזה מחובר בדבק מוסיקלי חזק. גם "ניגון", המתתבסס על מוטיב יהודי, מציג העושר המוסיקלי של קליין.
עומר קליין מהוקצע,  מלא ביטחון, מוסיקאי של סגנון מהודק (יצירה, נגינה), שדואג להימצא צעד אחד קדימה. Fearless Friday הוא הצעד העכשווי שלו.

Fearless Friday

Nigunn

Yemen

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן