עינב ג'קסון כהן - שני לבבות

שני לבבות

עינב ג'קסון כהן

הפקה עצמאית
4/5

שמונה שירים מאירים זמרת יוצרת שכותבת את הלכי נפשה. אם את/ אתה ב – Mood הזה, תהיו לגמרי איתה. אצל עינב ג'קסון כהן אין בלופים. זו היא. שרה הכי טבעי וחשוף את תחושותיה. צערה מגיע ממקומות אמיתיים. על איכות השירים, כל אחד בפני עצמו, אפשר להתווכח. מהזווית של המאזין (י.ח.) ישנם טובים יותר, כאלה שאתה לוחץ עליהם repeat, ישנם פחות. "למזרח" שפותח הוא תפילה-תחינה, רנטגן שרושם את צלילי הנפש במנגינה מינורית, בקצב ובעיבוד, שמשדרים את עומק התחינה – "אלוהים אדירים/ רק שהיא תיכנס".  עינב היא זמרה ששרה את תחושותיה בלי דרמות גדולות, מדייקת בביצועים הקוליים המופנמים ועד לעיבודים הפונקציונאליים. כך גם "שני לבבות"  שפועמים בחזה שלה, שמייצרים "תאונת רכבות" – שיר שמשדר צליל אחר צליל את מה שהיא חושפת ומסתירה במנגינה קסומה.  מנגינה, הרמוניה, עיבוד – חוברים ליצירה אחת שלמה מאוד. הגרסה ל"נשקי אותי" של סיוון שביט (לחן: אמיר צורף), לוקחת את השיר למסלול אפל, מהורהר-עצוב-איטי יותר מהגרסה המקורית, אינטרפרטציה רווית אווירה, מיוחדת, מספרת את הסיפור של ג'קסון-כהן.
ב"שלוש אפשרויות" (מילים: דנה איבגי) ליל אווירה הזוי חובר לשירתה הנוגה-עגמומית של ג'קסון כהן, ששרה את האמת שלה על יחסים בלתי פתורים בינה ובינה. היא תוהה על מהותם (של היחסים) שיש בהם איזושהי שטחיות, ללא הגיון, ללא הסברים. היא מחפשת את המלים להבהיר את המצב השקרי שנוצר על רקע אהבה גדולה, אהבה בלי שבת הזוג הכירה אותה ממש. האם התשוקה מבטלת קשר של ממש, אי יכולת בחירה? המוסיקה מכניסה למהלך מלודי קצבי של צעידה מתונה. השירה יותר רגישה מאשר רגשנית, מעודנת ללא דרמות, מקרינה בקשת חמלה. המנגינה המיוחדת מסייעת להבהיר את התחושה ואת הרצון לשינוי – "פעם אחת ללכת בלי להסתכל לאחור". השיר עטוף בצליל חם, הטון נוגע ומגיע, משקף את תוגתה.
"מחפשת סיבה" – על יחסי תלות חסרי סיכוי בינה ובינה –  מציג עיבוד קצבי מורכב יותר ופחות נוגה  (שותפה לו הילה רוח) לעומת שירים אחרים. מעניק איזשהו גוון שונה לאלבום.  "הבוקר הוא גשר" (שיר של דניאלה ספקטור) – שיר אירוני על בוקר שאינו אלא גשר רעוע להמשך היום ואינו פותר בעיות של יחסים, ממשיך את קו תוגתה של ג'קסון, הפעם בשילוב של צליל אקוסטי (גיטרה) ופסנתר.
הגם שג'קסון שיתפה באלבום זמרים ומוסיקאים שונים, הוא (האלבום) נשמע יצירה אינטגרטיבית, ועדיין חסרים בו שניים שלושה שירים שיהפכו אותו לאלבום אולטימטיבי.

שירים: למזרח, שני לבבות, נשקי אותי, אלגיה, שלוש אפשרויות, מחפשת סיבה, בגללה, הבוקר הוא גשר. 

"למזרח" – עינב ג׳קסון כהן – גרסת הכוכבים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן