ערן צור. צילום: מרגלית חרסונסקי

אחרי כל המדבר הזה

ערן צור

זאפה אמפי שוני
4/5

"יש לנו אהבה / היית מאמינה / אחרי כל המדבר הזה / איזו נחמה". כן, יש לי עדיין אהבה לערן צור אחרי כל השנים האלו. הוא בחר בשורה מתוך "לילות של ירח מלא" כדי לתת כותרת למופע החדש שלו. מופע חדש? אני לא בטוח. אחרי שהשיק את "המסלול המואר" במועדון בארבי לפני שנה, הוא מנסה עריכה אחרת של הדה בסט אופ בהרכב הרוק הקבוע שלו. את ערן צור אפשר לחזור לשמוע מתוך ידיעה, שיש לו תמיד משהו לרענן לאו דווקא בשירים חדשים, אלא בהגשה, בפרשנות. והוא גם ידע את מי הוא רוצה כאורחי הערב.
כלומר: אם אתה רוצה סולד אאוט באמפי שוני, תזמין שני אמנים, שכל אחד מהם לבדו ימלא את המקום בקלות. ברי סחרוף ושלומי שבן הגיעו להופעה כגיבוי לערן צור. מבחינת רוכשי הכרטיסים – עסקה משתלמת. האם יש מצב שערן צור יעשה סולד אאוט בשוני ללא כוחות תגבור? הרי להיטים לא חסרים לו. אני מסכים שהוא מ"מאמני הרוק המוערכים והאהובים בישראל", כלשון ההודעה לקראת הערב, מאחוריו  30 שנות יצירה הכוללים את "טאטו" ו"כרמלה גרוס וגנר" ועוד שישה אלבומי סולו. אז מדוע הוא זקוק לענקים האלה? ביטוח בקופות? הרי ערן צור ניחן בקסם מיוחד וייחודי, שופע כריזמה.
אלה כנראה חוקי המשחק. שלומי שבן הוא הפסנתרן הכי מבוקש לשיתופי פעולה בארץ. מתניע פרטנרים, מעורר לדואטים נדירים. ברי סחרוף הוא מתארח סדרתי, פוטנציאל מסחרי אולטימטיבי לכל אמן שמעלה את הביקוש. מה שבטוח: החברים האורחים עזרו לצור להפוך המופע לחגיגה. זה מה שהקהל מחפש. חגיגות. די ששלומי שבן, נשאר על הבמה כמחצית הערב, ובין השאר עשה עם צור את "ערב ב' כסלו". זריקת מרץ למופע וקריצת עין לקהל.
צור ניסה לחבר קצוות, שלף שירים שיש להם איזושהי נגיעה לשני האורחים. הזכיר את ההשראה שקיבל מהם, אבל אחרי ההדרן של "בלילות ירח מלא" ו"המסלול המואר" הבנתי שערן צור יכול לעשות מופע רוק ממוקד ולא פחות מרגש, ואולי אף יותר, מאשר עם שבן וסחרוף, ומבחינה זו, אין לי שום בעיה לחזור לבארבי לשמוע אותו נטו בלי כל המישמש של האורחים והחגיגות מחבקות הקהל של שוני.

שירים: כלנית, פרפרי תעתוע, עלבון, כולה שלי, בעין הסערה, הוא והיא, קרבות תרנגולים, שולחן הכתיבה, בטי, ערב ב' כסלו, קיץ, אריק, האזרח האחד, ערב חולה, בגן שלך, נימפה, כוכב הקופים, תרגיל בהתעוררות, בואי הביתה, אלינור, כרמלה הדרן: בלילות של ירח מלא, המסלול המואר, תמונה אימפרסיוניסטית

נגנים: רם אוריון (גיטרה), שי ברוך (תופים),זיו בראשי (קלידים)
אורחים: שלומי שבן, ברי סחרוף
צילום: מרגלית חרסונסקי

כלנית

פרפרי תעתוע

עלבון

ערב ב' כסלו – עם שלומי שבן

בלילות של ירח מלא

המסלול המואר

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן