קרן אן You're Gonna Get Love

You're Gonna Get Loved

קרן אן

הליקון
4/5

קרן אן? כמה מצפים לאלבום חדש שלה? זוכרים? קרן אן זיידל, ילידת קיסריה, היום מהסינגר-סונגרייטריות הבולטות בצרפת,  עוברת בלי בעיה מצרפתית לאנגלית, מאנגלית לצרפתית. עכשיו, אחרי חמש שנים ללא אלבום חדש, היא באנגלית.
לא, אל תטפחו לכם על השכם הלוקאל פטריוטית. לפי השירים היא לחלוטין לא "משלנו". שפה מבחינת קרן אן אינה מחסום. שפה היא אמצעי. שפה מייחדת את הסיפור. המעבר מצרפתית לאנגלית אפילו מוסיף לה לפעמים נימה אישית אינטימית יותר, אבל לפני שפה, זה קודם כול הרגישות המיוחדת שלה,  היכולת להנמיך טון כדי להעביר סיפור.
אני מאזין לטון המלנכולי ב – You're Get Loves, חיבוטי אהבה, מה שהיא רוצה לקבל ממנו, מה שהיא יכולה לתת. מסורת אולד סקול פופ. קצב הבס המודגש מוסיף לדרמה שבשיר. ב – Bring Back היא שרה בקשות של אם שארבעת בניה הלכו למלחמה. קולות שמימיים פותחים את השיר המלודי שמזכיר משהו קו מלודי נוסח הביטלס.  ערגתה מושרת בצורה מאופקת. היא שרה בסגנון שהיום נקרא ניאו פולק. רכה-אינטימית אבל יודעת לשנות מצבי רוח, ולעבור גם מאווירה אירופאית מדוכדכת לפולק אמריקני בשיר אהבה  רגיש כמו Insensible World וגם לבלוז ב – My Man Is Wanted But I Ain't Gonna Turn Him In .

יש לה  שיר געגועים של מפיו של אדם (לפי הקליפ – אביה) שמציין תאריך מדויק  (13 ביוני 2010) בו נכנס לחייה "גבר לא מוכר" בשיר Where Did You Go. ב – The River That Swallows All the Rivers  מביעה קרן אן געגועים למקומות ולנופים שכבר אינם בתחום השגתה בטון נוגה. כשמקשיבים לה, שמועים מסתורי סיפור. קרן אן נמצאת בתוכו, בקצב בס מודגש, צלילי מיתר שעוטפים. הרכות שבקולה מכילה את עומק התהייה והצער. ובסיום שיר על כל מה שיש לך להפסיד You Have It All To Loose, הנפתח באפקטים של לב פועם בחוזקה.  קרן אן אינה גולשת לדרמות, לא רצה לפני השירים. היא מאוד אמינה  בפרשנות, מחוברת במינונים מדויקים לתזמורים האסתטיים.
כשהיא מלחשת, בטון רך, ככה היא רוצה שזה יישמע – לירי ומסוגנן. הטווחים שלה משתנים משיר לשיר. פעם מלנכולית, ועיתים מסתורית וגם מחויכת. ומה שיפה אצלה, שאין כאן סתירות, שהצבעים הרבים הם  תמונה אחת. לא כול-כך חשוב הסגנון שהיא בוחרת אלא התכנים, הפרשנות, העיבוד לכלי קצב ומיתר. כלומר, התמהיל הזה, הלא הומוגני של סגנונות עובד אצלה יפה, ובמנעד התחושתי שלה – היא מצליחה להעביר את התחושה שהשירים מאוד קרובים אליה, שהם חלק ממנה.
חמש שנים שלא שמענו את הצליל שלה. והנה היא חוזרת אפילו יותר "חורפית" בצליל העטוף בצערה העמוק. המינימליזם הזה הוא שממשיך לייחד אותה בסיפורים שהיא ממשיכה לספר. יופייה הלא ידוע.

  1. You're Gonna Get Love
    02. Bring Back
    03. The Separated Twin 
    04. Insensible World 
    05. Where Did You Go ? 
    06. Easy Money 
    07. My Man Is Wanted But I Ain't Gonna Turn Him In 
    08. You Knew Me Then 
    09. Again And Again 
    10. The River That Swallows All the Rivers 
    11. You Have It All to Lose

וידיאו: Where Did You Go

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן