shauli einav - beam me up

Beam Me Up

שאולי עינב

Berthold
4.5/5

“Beam me up, Scotty” מוכר כאמרת כנף מסדרת Star Trek הטלוויזיונית. היא נאמרה כפקודה של קפטן קירק למהנדס הראשי בספינת החלל, מונטגומרי "סקוטי" סקוט, כאשר ביקש  להיות משוגר חזרה לספינת האם אנטרפרייז.
שאולי עינב, הוא ממוסיקאי הג'אז הישראלים המוכשרים ששיגרו עצמם מישראל למקומות, שאפשרו להם  להגשים חלום. שאולי שחי כיום בפריז, הצליח בשבע שנים להגיע להישגים של עילויי ג'אז ישראלים כמו אבישי כהן, עומר אביטל, אלי דג'יברי, שלושת הכהנים
צריכים לשמוע את האלבום החדש שלו כדי להבין מהות הגשמת החלום. עינב בסקסופונים מוביל רביעייה המורכבת מפול ליי – פסנתר, פלורנט ניס – בס גוטיה גאריק – תופים לשבעה קטעים, שהם מהות היצירה שמחוץ לקופסה, ג'אז שנשמע אף בוגר ומתוחכם יותר משלושת אלבומיו הקודמים מבחינת המרקמים המלודיים והמבנים הקצביים.
הנגנים של שאולי עינב משלימים הרכב המקרין  מקוריות, דמיון וחדשנות בשימוש במוטיבים של  פרוקופייב מהקטע "1415" שפותח את האלבום, Tai Main, בהמשך על בסיס Vision Fugitive, קטע שמתבסס על בס דומיננטי ופסנתר אנרגטי. Assai השואב מ – Assai Moderato מתוך "רומיאו ויוליה", וגם "דולצ'ה גוסטאב" – המורכב משכבות מוסיקליות במבנה המוביל ממורכבות לפשטות בנגינת הפסנתר, מחזק את התחושה ששאולי עינב מצליח לשלב נפלא בין תחכום לרגש. ללא ספק – מתקליטי הג'אז המודרני המיוחדים-נועזים ששמעתי.  

Shauli Einav – tenor & soprano saxophones
Paul Lay – piano, Fender Rhodes
Florent Nisse – double bass
Gautier Garrigue – drums
Pierre Durand – guitar (קטע 7) 

1415

Tao Main
Assai
Dolce Gustav

Ten Weeks
Beam Me Up

76 San Gabriel

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן