שובבי ציון2

שובבי ציון 1971

מנהרת הזמן

בעקבות האיחוד של השלישייה
/5

בעקבות האיחוד המחודש, חיפשתי התקליט הישן של "שובבי ציון" בספרייתי. גם הפעם היא לא איכזבה. תאריך יציאה מקורי: יוני 1971. חשבון פשוט: עברו 45 שנה. את הרוב השירים קבר הזמן. הספקים הגדולים היו קובי רכט ושלום חנוך (שלושה שירים) שירים שהצליחו לשרוד – "איש גדול" (קובי רכט) ו"נגה" (מאיר אריאל – שלום חנוך), "איש מזג האוויר".  התמהיל מעיד על  תקליט ללא חוט שדרה סגנוני – חסידי, קאנטרי, רוק, פופ. בלשון המעטה:  לא אלבום שייחשב מאסט במוסיקה הישראלית.
תזכורת: "שובבי ציון", ההרכב שקם ב-1970 משתייכת לטרנד השלישיות הקוליות של סוף השישים, תחילת השבעים (שלישיית גשר הירקון, התאומים, השלושרים) כשהאמרגן מיקי פלד חיפש להקה שתחמם את ההופעות של מייק ברנט. הוא שידך בין קובי רכט וקובי אשרת שפעלו אז כצמד ובין חנן יובל, יוצא השלושרים וכיף התקווה הטובה.  את שם הלהקה המציא עבורם בני אמדורסקי, שאף סיפק להם את להיט הבכורה "ישראל ישראל" עפ"י ר שלמה קרליבך. מוסיקה: פופ באווירה פסיכודלית משהו. קובי רכט כתב את רוב השירים – "להיות איתה", "איש גדול היה" וגם הלחין טקסטים של כותבים כיורם טהר לב ("מה יוצא לי מזה"), "שש בבוקר" (עלי מוהר) חנן יובל סיפק את השירים שהלחין  שלום חנוך למילים של מאיר אריאל – "נגה" ו"היי אישה"
המראה ההיפי והצליל היו אז כמעט בד אדום בעיני-אוזני רבים שעדיין לא הבינו כי תרבות הפופ היא מצב שאין ממנו חזרה. אחרי להיטי רדיו מצליחים כ"איש גדול", "מה יוצא לי מזה" ו"איש מזג האויר", הפכה הלהקה הרכב ישראלי אהוב ומקובל, בין השאר הופיעו בפסטיבל הזמר בשיר "בגללי או בגללו", פסטיבל הזמר החסידי בשיר "חמדת ימים" (שלמה קרליבך.  גם בהופעות התקבלו בהתלהבות. (1971)  הלהקה הגיעה לסוף דרכה, משיקולם מקצועיים ופרסונליים ( רכט חלם על הצלחה בחו"ל) תתרגל לחיות לבד"  היה השיר האחרון שהקליט הלהקה. בנובמבר 1971 התקיימה ההופעה האחרונה של שובבי ציון.
האיחוד העכשווי – ראשיתו בהופעה של חנן יובל בתיאטרון הבימה 4 בדצמבר 2014. יובל הזמן את שני הקובים, רכט ואושרת לאיחוד חד-פעמי, ויראו כי טוב, מה שהעלה רעיון לתת לזה המשך.

שירים: ישראל ישראל (שיר חסידי), כשוף רחוק, מה יוצא לי מזה, להיות אתה, איש גדול, שש בבוקר, נגה, השומרים, היי אישה, איש מזג האוויר.
עיבד וניצוח: אלברט פיאמנטה. הפקה: שובבי ציון.

וידיאו: "שובבי ציון" – הופעה במועדון "חמאם" ביפו 1986

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן