שלום-חנוך-צילום-מרגלית-חרסונסקי

שלום חנוך – חתונה לבנה

תחנה מאוד משמעותית ברוק המקומי

מילים ולחן: שלום חנוך הפקה מוסיקלית: משה לוי ושלום חנוך
5/5

חתונה לבנה" מאוד שחורה. – חתונה של אותות סכנה. "אנחנו זקנים תסתכלי בתמונה, ילדים אבודים חתונה לבנה" –שיר שמתפתח בעיבוד שטוען אותו במתח ולוקח אותו לשיא מכוסח. חתונה שאמורה לבשר אושר שכולו לבן, כולל שיניים צחורות, מובילה לאבדון.
צליל האורגן המונד של משה לוי מכין הדרמה. המעבר בין הקטע האיטי למהיר – גאוני. "בוקר חדש עלה" במשמעות האירונית, מי שחשב עד אז (1981) שאין דבר כזה "רוק ישראלי" – צדק, כי "חתונה לבנה" הגדיר מחדש את המושג "רוק ישראלי".
בגרסת "התחנה השלישית" (מרץ 2010) בסיבוב הרטרוספקטיבי של שלום חנוך, רוקנרוליסט ללא גיל. אז נער רוק בן 63, הביצוע מראה שאמנם זו היתה תחנה מאוד משמעותית ברוק המקומי. השנים אינם תורמות אמנם לקול ערב יותר, אבל הבשלות הפנימית מגיעה אל המיתרים. מעניין מה עושות 30 שנה לשלום חנוך פילוסופית, כשהוא שר היום על החתונה הלבנה ההיא. האם עדיין "אותות סכנה"? האם עדיין רץ אליה "לאורך קירות",וגם "חלמתי חלום לא יכול להקיץ"…
ביצוע אפל, מיתרים צרודים, טעון יותר מאי-פעם, העוצמות הפנימיות מטעינות הזעקה מחדש. האמירה בתוקפה. טון אפוקליפטי באסוסיאציה מסוימת לפינק פלויד של "החומה". אין חרטות, אין נסיגה. את החומה הזו בינו ובינה גם השנים מתקשות לנפץ.

פנים מוזמנים /ואותות סכנה /מסכות /מחייכות /חתונה לבנה /ואת שבויה /בידיים זרות /אני רץ אלייך/לאורך קירות
אין לחזור /לאחור /"קח תחתום בפינה"/צלי גדי על האש / ופירות העונה /ואת מחייכת /שיניים צחורות/ריקוד המוות /לאור הנרות
בוקר חדש /פוסעת מולי /בוקר חדש שלי /כלה, כלה /באמצע הערב
בוקר חדש עלה
אנחנו /זקנים /תסתכלי בתמונה /ילדים אבודים /חתונה לבנה /לוקחים פרחים /ושמים בעציץ /חלמתי
חלום /לא יכול להקיץ
בוקר חדש…

רוק ישראלי מהו? 

על "חתונה לבנה" – התחנה השלישית, מרץ 2010

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. קחו את 99 מהחומרים המוצגים כאן ובאתרי ביקורת מקבילים והשליכו לפח. אחר כך תקשיבו לביצוע הזה. אני בטוח שלא תעיפו מבט שחוק לעבר הפח ההוא. צריך להאזין לשלום חנוך בן ה-63 שר כדי להבין מה זה אמן מבצע של ממש. על הכתיבה חבל להתעכב. שלום חנוך הוא ללא ספק גדול המבצעים שהיו כאן, וכפי שהדברים נראים אין מישהו שמתקרב כדי לאתגר את הקביעה הזאת. פ נ ט ס ט י.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן