שרון זליקובסקי - אם היה לך שכל

אם היה לך שכל

שרון זליקובסקי

4/5

סיפור היחסים האבודים בינה ובינו מגיע בטון דרמטי אקספרסיבי שיש תערובת של מפוקחות ורגש. שרון זליקובסקי מסכמת את היחסים שלה עם בן הזוג במסקנות שמנוסחות סתמי ומעורפל: "אם היה לך שכל היית נותן לי יד והולך איתי ביחד, למקום יותר נחמד". ה"שכל" וה"נחמד" נשמעים פשטניים ומחרבי טקסט בתוך קונטקסט שאמור להיות טעון ומורכב. מצד שני, זליקובסקי עושה שימוש במטפורות מתחום המים – גאות ושפל וטיפות של גשם. "אז בחרתי ללכת זהירה בין הטיפות בלי לדעת שיבשו וגם איתן כל התקוות שבנו" – וכאן מצליחה הכותבת להכיל את חוסר הסיכוי שביחסים.
מוסיקלית, השיר בנוי משני חלקים. הראשון בעיבוד לפסנתר מציג את הנרטיב ברכות רוגעת מפוקחת ומאופקת. בחלק השני מצטרפת חטיבת הקצב להבעה דרמטית-מרירה. השילוב בין שני החלקים מוצלח, מציג את מצבי הרוח של  הדוברת בשיר. התזמור החשמלי סימפוני לקראת סיום מעצים את סערת הרגשות. שרון זליקובסקי הצליחה יותר בלחן היפה ובעיבוד המורכב של נתן כהן לשדר את עומק תחושותיה מאשר בטקסט.

קצת קשה לי לראות אותו/ להבין בין המילים/ נמאס לי לתת לך כל כך הרבה חיזוקים/אני כאן מתהלכת מחפשת בדרכים/מקבלת תשובות מאנשים קשים- שבנו.
אם היה לך שכל היית נותן לי יד/ והולך איתי ביחד, למקום יותר נחמד/ אם היה לך כח לצאת מהגאות/ ולשחות איתי בלי פחד/ פשוט להיות ביחד/בבית שהיה שלנו
דיי נמאס לי לראות אותך/ שוב נלחם בין אשליות/ שנופצו ממזמן איך אתה לא יכול לראות?!/אז בחרתי ללכת זהירה בין הטיפות/בלי לדעת שיבשו וגם איתן כל התקוות שבנו

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן