אד שירן No.6

No.6 Collaborations Project

אד שירן

לב גרופ מדיה
4/5

אם רוצים להבין את ההצלחה המתמשכת של אד שירן, מעבר לתיאוריה שדור של צעירים אוהבים אותו, כי הוא מזכיר להם את דמות הג'ינג'י רון וויזלי מהארי פוטר, צריכים לצפות בסרטון "אנשים יפים" – על זוג צעיירם פשוטים ומהוססים שיורדים ממטוס בלוס אנג'לס ומוזמנים להיכנס ללימוזינה לבנה ארוכה.
הם לא בראש אחד עם ביוטיפול פיפל באל.איי. כל החבורה הנוצצת במסיבות ובמכוניות היוקרה – עולם אחד. הם – עולם אחר. החשש שלו – שהם עלולים להפוך לביוטיפול פיפל, עולם שהאנשים בו הם מבתים שבורים, אמנם מוקפים בהרבה אנשים – אבל עדיין בודדים. זהו השיר שפותח אלבומו החדש של אד שירן – No.6 Collaborations Project. צריכים להאמין ששירן באמת מתכוון לטקסט חברתי מסוג שאומר: אני עם אנשי העם שמתרחקים מהסלבס. מה שכנראה יותר מעניין אותו בשלבים האלה בקריירה שלו – ללכת על בטוח. השיתוף עם Khalid, הכתיבה עם שורה של מקצוענים מעידה שהוא ישקיע כדי לא לפספס את הלהיט הבא שלו, הפעם באלבום שכולו שת"פים.
"חצה אותי" “Cross Me” בשיתוף הראפרים צ'אנס דה ראפר ופינבי רוק הוא כתב הגנה על יחסים האהובה שאיתו/ איתם. "if you cross her, then you cross me". בהפקת פרד גיבסון. השיר המדבר על חיים במערכת יחסים של  אהבת אמת  מאוד לא אופייני לשירן. כזה לא שמענו ממנו מעולם. המנגינה חמה, אפילו מתקתקה, השירה מגיעה עד פלצטים, השילוב בין פופ לראפ – אפקטיבי. הפתעה מיוחדת ומעניינת  מבחינה שירן, המעידה כי הוא מסוגל לחשוב מחוץ לקופסה ולהגיע למקומות של שתפי"ם מפרים.
ב"לא אכפת לי" (I Don't Care) גייס אד שירן את ג'סטין ביבר. זו אינה הפעם הראשונה שהשניים חוברים לדואט (בעבר – Love Yourself) הפעם חברו כדי לספר על מסיבה, שהם רוצים לעזוב בגלל תחושת בדידות או חרדה חברתית. בסופו של דבר, מישהי מיוחדת גורמת להם להרגיש פחות לבד. “I don’t care / I can deal with the bad nights / When I’m with my baby, yeah”
אד שירן, מגה סטאר, יכול לשחק אותה בקלות אנטי סטאר, ומצד שני הוא ככל הנראה יודע, שאם רוצים לשמר את המעמד – דואט עם מגה סטאר כמו ג'סטין ביבר יכול להוות כלי תחזוקה לא רע להמשך הקריירה. מכל מקום, למאזינים לא ממש משנים המניעים לדואט. הלחן, ההפקה הם מיינסטרים מרוכך. "לא אכפת לי" אינה מעורר סערה דרמטית, אפילו לא דפיקות לב. זה פשוט מתנגן הכי נונשאלנט, מזדמזם כמה דקות וממשיך הלאה. למעשה, שני הקולות של הזמרים מתמזגים בצורה חלקה כל כך עד שלפעמים קשה להבחין מי שר איזו שורה.
גם ב – “Antisocial” עם טרוויס סקוט, העוסק באישיותם "האנטי-חברתית" של אנשים ומתאר את רצונם לשמור על חייהם הפרטיים – שירן נוגע באוריינטציה מוסיקלית שאינה מאפיינת אותו – בחיבור להיפ הופ פאנקי גרובי.
מ"מדרום לגבול" (“South of the Border”) מציע טיול אהבה אקזוטי בעולם הדרום אמריקני. כאן חובר שירן לשתי זמרות מהז'אנר הפופ לטיני .קארדי בי וקמילה קבלו. שירן "מקריב" את האישיות האומנותית שלו למען שיתוף הפעולה, וזהו ללא ספק אחד השירים היותר מדליקים באלבום.
“Best Part of Me” עם הזמרת האמריקנית YEBBA, הסינגל הרביעי מהאלבום השיר משדר רגישות מיוחדת, כאשר שני הזמרים שרים-מדברים על אהבה שגורמת חרדה. הם פשוט לא בטוחים מדוע בן הזוג שלהם אוהב אותם.
No. 6 מעיד על הורסטיליות של שירן, אבל גם על מגבלותיו. אתה צריך להיות זיקית אמיתית כדי לעבוד עם כוכבים של ראפ, רוק, R & B, קאנטרי, דאנס, פופ, רגאטון, ולצאת עם אלבום קוהרנטי אותנטי. מצד שני No. 6 עשוי להיות נשמע כמו האלבום הכי שאפתני שאד שירן הוציא עד היום – עם שירים שביחד יכולים להוות מצעד בפני עצמו בבילבורד. אחרי להיטים כמו “Shape of You” ו – “Nothing on You” וגם “1000 Nights”, האם כאן הגיע שירן לשיאו?

וידיאו: Ed Sheeran – Best Part Of Me feat. YEBBA

(Ed Sheeran – Beautiful People (feat. Khalid

Ed Sheeran & Justin Bieber – I Don't Care

1. Beautiful Peoplefeat. Khalid
  2. South of the Border feat. Camila Cabello & Cardi B
  3. Cross Me feat. Chance the Rapper & PnB Rock
  4. Take Me Back to London feat. Stormzy
  5. Best Part of Me feat. YEBBA
  6. I Don't Care – Ed Sheeran & Justin Bieber
  7. Antisocial – Ed Sheeran & Travis Scott
  8. Remember The Name feat. Eminem & 50 Cent
  9. Feels feat. Young Thug & J Hus
  10. Put It All on Me eat. Ella Mai
  11. Nothing On You feat. Paulo Londra & Dave
  12. I Don't Want Your Money feat. H.E.R.
  13. 1000 Nights feat. Meek Mill & A Boogie Wit da Hoodie
  14. Way To Break My Heart feat. Skrillex
  15. BLOW – Ed Sheeran, Chris Stapleton & Bruno Mars
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן