Lana Del Rey NFR! לנה דל ריי

Norman F**cking Rockwell!

לנה דל ריי

הליקון
4.5/5

רגע, לנה דל ריי עדיין לא קיבלה שום גראמי? אם יש יצירת פופ החותרת לשלמות – זה האלבום הזה: המילים, המנגינות, הקול כה מרגיע ויפה. קשה לבחור שיר אהוב מהאלבום הזה. כמעט כולם יצירות מופת בדרכם שלהם.
'נורמן פאקינג רוקוול!' – אלבומה החמישי של דל ריי, נשמע כיצירה הכי מזוקקת שלה עד כה. אלבום פואטי להפליא, מורכב מבחינת תכניו.  מלכת העצב שמגיעה בשלהי הקיץ באלבום חורפי. האסתטיקה של של המוסיקה ייחודית, ההפקה עקב בצד אגודל, דאגה ששום מילה לא תתאייד: "אל תשאל אם אני מאושרת, אתה יודע שאני לא, אבל במקרה הטוב אני יכולה להגיד שאני לא עצובה", היא מהרהרת. "האושר הוא פרפר / נסה לתפוס אותו כמו בכל לילה / הוא בורח מהידיים שלי לאור ירח".
דל ריי מקורית להפליא, משלבת מלנכוליה ונוסטלגיה. היא שרה: "מה הכי גרוע יכול לקרות לבחורה שכבר נפגעה?" לכל מי שלבבן נפגע – תקשיבו למוסיקה. יש בוה משככי כאבים ותרופות הרגעה. "ילד ארור / דפקת אותי כל כך טוב שכמעט אמרתי 'אני אוהבת אותך'" היא שרה ברצועת הפתיחה, צליל פסנתר עדין מעטר.
זה אלבום של הרבה סתירות. היא מאוהבת ללא תקנה, אבל מתמסרת לאומללות, מוכנה לסלוח לגברים בחייה ומאוכזבת מאלה שמסתובבים באותה מעגלים כמוה.
זה אלבום של עליות ומורדות רגשיים, בוחנת דברים דרך העבר שלה, דרך עולם של זוהר הוליוודי ישן ורומנטיקה מעורפלת. היא מסיימת באותו טון עגמומי העובר לאורך האלבום בקצב ואלסי בשיר "תקווה היא דבר מסוכן שיש לאישה כמוני – אבל יש לי את זה" הסינגל השלישי מתוך האלבום המתייחס למשוררת, ולסופרת סילביה פלאת', אחת מההשראות המרכזיות של לנה.
וגם זה: לנה דל ריי שרה גרסת כיסוי לשיר של להקת Sublime מ-1996, שמכיל בעצמו גרסת כיסוי חלקית ל"סאמרטיים" מתוך האופרה "פורגי ובס"ברדלי נואל Bradley Nowell המוזכר כאן הוא הזמר של Sublime. יש כאם גם התייחסות לחית המחמד של ברדלי – כלב דלמטי לו דוג (Louie) , שהיה למעשה הקמע של Sublime, והופיע בכמה מסרטוני המוזיקה שלהם. השיר מבטא את הזיקה של לאנה דל ריי לקליפורניה, שקיימת חזק במוסיקה שלה.
השיר גולש לקצב טריפ-הופ הדומה לגירסת הבוסה נובה של "Summertime" של גרשווין שנדגמה במקור של Sublime. אבל עדיין נמצא לחלוטין במגרש הביתי של דל ריי בצליל אווירה חלומי. “Doin’ Time”' מרגיש שיר קל במיוחד. דל ריי חוזרת לניחוח של "High by the Beach" מה- EP שלה ב – 2012. ובכל זאת קיימת כאן הייחודיות שלה – במיוחד במעבר כאשר קולה עולה ומוסיף את הפרשנות שלה לשיר.
עם זאת נראה כי הגרסה דלת הקלוריות הזו ל – “Doin’ Time” תישאר ככל הנראה זניחה בדיסקוגרפיה שלה, מה שלא גורע מהפשטות היפה של השיר.
בסך הכל,‘Norman Fucking Rockwell!’ נשמע כמהלך טבעי של דל ריי במסע צמיחתה לסוג של פופ-פולק מסוגנן בעזרתו של ג'ק אנטונוף, מפיק אלבומי פופ נשיים גדולים (טיילור סוויפט, לורד). לנה דל ריי נשארה בקווי מתאר שלה, לגמרי לנה דל ריי אבל איזו לנה דל ריי!

Lana Del Rey – Fuck It I Love You & The Greatest

1. Norman Fucking Rockwell
2. Mariners Apartment Complex
3. Venice Bitch
4. Fuck It I Love You
5. Doin' Time
6. Love Song
7. Cinnamon Girl
8. How To Disappear
9. California
10. The Next Best American Record
11. The Greatest
12. Bartender
13. Happiness Is A Butterfly
14. Hope Is A Dangerous Thing For A Woman Like Me To Have – But I Have It

Lana Del Rey – Mariners Apartment Complex

Lana Del Rey – Doin’ Time

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן