דנה וישינסקי - אבל אהבה

אבל אהבה

דנה וישינסקי

הפקה עצמאית
3.5/5

דנה וישינסקי שרה אהבה מהיבט של גבר בשני השירים היחידים שהיא לא כתבה את מילותיהם: "זרות" הפותח מאת אורי ברנשטיין, ו"אבל אהבה" מאת אסי דיין הסוגר את האלבום. בשניהם האוהבים מבקשים לשקם אהבה. בשיר של ברנשטיין מילות המשורר נשארו על הדף. המוסיקה, ממתק מלנכולי נעים, החמיצה אותן. מצוקת המבקש (אהבה) לא הגיעה.
"אבל אהבה" מתחיל בצליל פסנתר ומתעצם לקראת סיום לדרמה. דיין כתב על אהבה (לתמר) כמצב אולטימטיבי, כחוסר ברירה, כאובדן שהוא מתאבל עליו כעל אדם שמת. כאן מצליחה וישינסקי לשדר בטונים האפורים שלה את עוצמת המצוקה. העיבוד של ג'וני גולדשטיין העצים.
הצלחת אלבום חדש נמדדת בבחירות נכונות. לדנה וישנסקי (בתם של השחקנים, שלמה ואסנת וישינסקי)  יש קול  עשיר, גוון נמוך יפהפה,  והיא יודעת להפעילו בטווחים מרשימים. רוב השירים כאן ,פרי עטה, מציגים עולם קברטי עשיר, סיפורים בראי של עצמה.   "לא נגעו בי שנים" על מי שמאוכזבת מחייה המשעממים, אינו מצליח לחלחל בעיבוד הדאנס הקליל שלו. אהבתי יותר את העיבוד הבלוז-סווינגי ל"לא אמיתי", סיפור יחסים שמסתיים במפח נפש באיזושהי קריצה פרודית של ג'וני גולדשטיין על המוסיקה של פעם (גם פופ שנות השישים בפתיחת השיר).
אפשר לדלג על "אשת מאפיונר", הומור נחמד בקצב רוק פאנקי עליז על מי שמפנטזת ריגושים עם גנגסטר בשירותים ו"פשע מאורגן למתחילים" אחרי צפייה ב"הסופרנוס" על גלידה איטלקית. "סלבריטי" מתוך ההצגה " הסלבריטאים" על מי שמפנטזת להיות ידוענית – הוא שיר בסגנון מחזות הזמר האמריקנים של פעם, שלא הכי נדבק לאלבום הזה.
הקברט המוסיקלי היותר משכנע של דנה וישינסקי מתחיל מ"אל מלא ברחמים"  הציני על האל "שאוסף אליו גם צעירים", ממשיך עם הפופ הפאנקי המסגנן של "בסך הכל השבוע" – שיר על החמצה ביחסים עם מי שנכנס לביתה ב"חליפה של משורר". דנה שרה את השיר ברכות מלנכולית טעונה, במקצב פאנקיי מדוד יפהפה. ב"מספיק לריב" מצליחה וישינסקי לשדר תחושת צער אמתית בעניין יחסיהם, כשהיא עוברת ממינוריות מדוכדכת בפתיחה לעוצמות דרמטיות במיוחד בסיום. גם כאן, העיבוד הוא חלק חיוני במעשה היצירה ממש כמו ב"השורה שלי" – סיפור על תפקיד קטן בהצגה המושר בהומור עצוב.
דנה וישינסקי אינה צריכה להגדיר לעצמה סגנון. היא זמרת ורסטילית שנתוניה הקוליים מאפשרים לה להגיע אל בימת הקברט בקשת גוונים מוסיקליים מפופ ועד בלוז וג'אז. כל השאר תלוי בבחירת השירים הנכונים, ויש כאן שירים אחדים שמתווים את הכיוון הנכון לה.

שירים: זרות, לא נגעו בי שנים, לא אמיתי, אשת מאפיונר, סלבריטי, אל מלא ברחמים, בסך הכל שבוע, מספיק לריב, השורה שלי, אבל אהבה

כל המילים והלחניםדנה וישינסקי, למעט "זרות", מילים: אורי ברנשטיין, לחן – דנה וישינסקי. "אבח אהבה", מילים: אסי דיין, לחן: דנה וישינסקי
הפקה מוסיקלית, עיבודים, קלדים ותכנותים: ג'וני גולדשטיין.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן