מארחת את דיויד ברוזה

ספיירו ג'יירה

רידינג 3 ת"א
4/5

כבר מההפתיחה, יכולת להבין שלא הרבה השתנה בספיירו ג'יירה להקת ה- Smooth jazz, הרכב הג'אז-פאנק לאטין פיוז'ן הותיק, ובכל זאת אי אפשר להתעלם מנוכחות איש ההקשה והתופים בוני בונפרטה, שמעניק טאץ' אתני קאריבי אקזוטי למוסיקה של הלהקה. ובזה יש איזשהו חידוש.

ג'יי בקנשטיין המעבד והמתזמר משחזר נוסחת הפיוז'ן הידידותית, האמא והאבא של של הג'אז האמריקאי המיינסטרימי. למרות זאת, המוסיקה מתוזמרת בחמימות אלגנטית, כשבמוקד צליל הסופרנו של ג'יי. בקנשטיין מקשט במינונים מדויקים  צליל אפרו לטיני קליל.

 הסקסופוניסט ג'יי בקנשטיין, מייסד הלהקה, שהופיע כאן לפני כשנתיים במסגרת ההרכב הבינלאומי "ברוזה פייב" שליכד דיוויד ברוזה, הזמין את ברוזה לכמה קטעים ששדרגו משמעותית את הערב.

 הלהקה בת 34 (ב-2008) יש לה 26 אלבומים, מכירות של למעלה מ- 11 מיליון עותקיםפרסי גראמי.  מאזן הצלחה מחייב. המפתח להצלחה – ספיירו תמיד הייה "מכונה משומנת", פיוז’ן מצוחצח לעיתים צירוף מענג של ריתם אנ’ בלוז ושאר תבלינים לטינו-איספאניים. חבורה שמצליח להימנע מממרחים בטעם קני ג’י אלא מייצרת ג'אז ידידותי לכל עם אלמנטים של R&B,   פאנק ופופ, מדגישה מלודיה מעבר לאימפרוביזציה.

בקנשטיין מנגן סקסופון בלהט, בנמרצות ובהתלהבות, צליל חם, וול דאן. חוליו פרננדז מעניק את הצבע האיספאני בגיטרה החשמלית שנשמעת סנטנהבוני בונפרטה הוא מכונת תופים בפני עצמה, שמזרים הרבה רוח למפרשי ההרכב.  הנגנים יורדים והוא לוקח לעצמו ארבע דקות של עצמאות קצבית לוהטת.

מבקרים אוהבים לרדת על ספיירו בגלל המוסיקה קלת המשקל ודלת המורכבות שלה. זה נכון בעיקר כשמדובר באלבומים. על הבמה זה נשמע הרבה יותר נמרץ בדגש על מלודיות רקידות שבאות על חשבון אלתור. לנמרצות הזו, ללהט הפיוז'ני הקליט, נכנס גם ברוזה, ובשביל ברוזה (ידידו של בקנשטיין מאז תחילת התשעים, כאשר הקליט באולפנו) מחצין ההתלהבות, בעל הטמפרמנט הבלתי נלאה – זה ממש התאים.

לאוהבי פיוז'ן ידידותי למשתמש, שחוששים מג'אז כבד – ספיירו ג'יירה היא עדיין בחירה מועדפת.

ג'יי בקנשטייןסקסופון, טום שומן – פסנתר וקלידים, חוליו פרננדז – גיטרות, סקוט אמבוש – בס, בוני בונפרטה – תופים וכלי הקשה. אורח: דיוויד ברוזה.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן