בוב דילן וג'וני קאש

בוטלג חדש מציג את את סשן ההקלטות המיתולוגי שקיימו דילן וג'וני קאש

/5

בוב דילן  Travelin' Thru, 1967 – 1969 הוא הפרק ה-15 בסדרת הבוטלגים המעוטרת של בוב דילן. האלבום מכיל  47 הקלטות שטרם ראו אור מן השנים 1967-1969 שבהן הקליט דילן את האלבומים John Wesley Harding, Nashville Skyline ו-Self Portrait. בנוסף  כולל המארז, במלואו, את סשן ההקלטות המיתולוגי שקיימו דילן וג'וני קאש ב-18 לפברואר, 1969 באולפני קולומביה בנאשוויל.
גורם המקורב לדילן סיפר,  כי הבחירה מה לכלול הייתה קשה: "פשוט לא נראה שיש הרבה גרסאות חלופיות לשירים, וההקלטות הקיימות מאוד דומות זו לזו. . הבדלים? All Along the Watchtower כמעט זהה למקור, ב‘I Pity the Poor Immigrant’ ' מציג מנגינה שונה לחלוטין. חיפוש אחר ההקלטות של Nashville Skyline היווה אתגר, מכיוון שלא ניתן היה לאתר כמחצית מהקלטות. התברר שטכנאי סאונד לקח כמה מהקלטות הביתה והניח אותם בארון אחסון, ציין המקור. מישהו אחר כך קנה אותם בכמה דולרים וחברת "סוני" נאלצה לקנות את הקלטות בחזרה. רוב ההקלטות הן מארון האחסון, אבל השאר פשוט נעלמו .
ההקלטות עם ג'וני קאש היו מיועדות לאלבום שמעולם לא יצא. הן נמצאו במלואן ותופסות מחצית משלושת התקליטורים – 25 רצועות, כולל "Wanted Man" שקאש הקליט לאלבום סאן קוונטין כעבור שבוע, ושישה שירים בהשתתפות קרל פרקינס. בהקלטות שני קאברים לשירים של ג'וני קאש – עטיפות של שני שירי קאש – "Ring of Fire" ו""Folsom Prison Blues" -וארבעה לחנים שהוקלטו עם אגדת הבלוגראס ארל סקראגס לסרט דוקומנטרי.

*** בוטלג (אנגלית: Bootleg) הוא הקלטת וידאו או אודיו של הופעה או של נגינת אולפן, שלא יצאה לאור על ידי האמן באופן רשמי. לבוטלגים ערך אספני בעיני המעריצים, זו הסיבה, שמספר רב של הקלטות כאלו מועתקות ומועברות בין מעריציו של האמן ומופצות במספר מוגבל של עותקים. על פי רוב, בוטלגים נמסרים ללא תמורה כספית, אך ישנם גם יצרני בוטלגים, שמוסיפים להקלטות הנדירות הללו איכות צליל משופרת ואריזה ומוכרים אותן. לעיתים, גם האמן עצמו בוחר להוציא את הקלטותיו כאלבום בוטלג בהפצה מוגבלת, כמו שעשה בוב דילן בסדרת הבוטלגים שלו.

בוב דילן ג'וני קאש  Bob Dylan, Johnny Cash – Wanted Man

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן