Li Xiaochuan Quintet

גם לירושלים יש פסטיבל ג'אז

/5

דצמבר עמוס הג'אז: כמעט שכחנו שגם לירושלים יש פסטיבל ג'אז המתרחש זו השנה החמישית  במוזיאון ישראל. חובבי הג'אז והמוסיקה, תרשמו תאריכים: 4-6 בדצמבר.  כמו בשנותיו הקודמות, הפסטיבל מיוחד בגיוון סגנוני מאתגר וחדשני מתוצרת חוץ ומהיבול המקומי שמבטיח חידושים והפתעות. השילוב של הפסטיבל בתוך מוזיאון ישראל  הופך אותו לאחד ויחיד. את הפסטיבל מנהל אומנותית החצוצרן אבישי כהן.

נועם וזאנה ואבּל סלואוקו (ישראל-דרום-אפריקה)
הרב סגנוניות מייצרת מפגש בין נועם וזאנה (פסנתר) ואבל סולואקו (צ'לו) במוסיקה שיש  בה צפון אפריקה, לדינו ופלמנקו.

בקה סטיבנס (ארה"ב)

היוצרת והזמרת המולטי-אינסטרומנטליסטית  מגישה הרמוניות קוליות המשלבות ג'אז ונגיעות של פולק, אינדי פופ ומוזיקה מערב אפריקאית.)

דומי וג'יידי בק (ארה"ב) 
דומי (קלידים), ג'יידי בק (תופים) מפרקים את מרכיבי הג'אז, ומחברים אותם מחדש. בק בן ה-16 מייצר בנגינתו ביטים של היפ הופ, ברייקדאנס. דומי צובעת אותם בהרמוניות  ובמלודיות.

טילון (האי ראוניון)

ז'אן מישל רמון המכונה טילון  מהאי ראוניון השוכן מזרחה למדגסקר באוקיינוס ההודי, מגיש שירים בצרפתית הנשענים על סגנון המלויה (Maloya) הנהוג באי, מוזיקת נשמה המבטאת את רחשי ליבם של תושבי המקום עוד מתקופת העבדות, כפי שהיה הבלוז בראשיתו.

ליקוויד סלון (ישראל)

השקת האלבום של הטריו תגיע בהרכב רחב:  אמיר ברסלר (תופים), ספי ציזלינג (חצוצרה), נומוק נועם חבקין (קלידים), רועי אביב (גיטרה), אליאסף בשארי (בס). מוסיקה על בסיס סשנים חיים ולא מתוכננים שהוקלטו בסלון ביתי של  מקצבים אפריקאים ופסיכדליה ג׳אזית.

סווטו קינץ' טריו   (בריטניה)

הסקסופוניסט סווטו קינץ' מציג טריו של בס תופים שמע במסלול בין הג'אז' ההיפ-הופ והספוקן וורד

שי בן-צור דואט (ישראל) 

שי בן-צור נע זה שנים על הקו שבין הודו לבין ישראל,  בין העולם הרוחני והתרבותי של המוזיקה הסוּפית לבין תרבות המערב. ביצירתו הוא מתיך את שירת הקוואלי המסורתית, הפיוט העברי והשירה הסוּפית לכדי שפה חדשה.  שי בן-צור (לופרים, חלילים הודים, שירה וביטים), בן איילון (פרקשן)

חמישיית לי שיאוצ'ואן (סין)

יצירתו של החצוצרן לי שיאוצ'ואן, הנחשב לחוד החנית של סצנת הג'אז הסינית, היא  ג'אז פיוז'ן לא שגרתי המשלב ריפים מהירים של חצוצרה והרמוניות עשירות,  טכניקה ויכולת אלתור גבוההחסרת מעצורים.

הביג בנד של בוהוסלן ואבישי כהן (שבדיה) 

ביג בנד של מסורת וחידוש  במופע מיוחד שכולו יצירות של החצוצרן אבישי כהן. הלחנים, שנכתבו לשלישייה או לרביעיית ג׳אז, יעובדו ויבוצעו לראשונה בפורמט הלהקה הגדולה.

טריו שלוש Shalosh (ישראל)

גדי שטרן (פסנתר), דוד מיכאלי (בס), מתן אסייג (תופים) יוצרים  סאונד חדש של שלישיה דמוקרטית שמשלבת רוק, מוזיקה קלאסית, מוזיקה אלקטרונית ומוזיקת עולם. והחברות המוזיקלית ארוכת השנים הניבה ארבעה אלבומים, הצלחה בפסטיבלי ג'אז רבים בעולם, והערכה רבה בקהילת הג'אז הישראלית והעולמית כאחד.

טריו קדאווה (ישראל)

טל יהלום (גיטרה), אלמוג שרביט (בס), בן סילשי (תופים), טריו גיטרה לא סטנדרטי עם סאונד פתוח,  החלו את דרכם המשותפת בתוכנית אקדמית בשיתוף הניו סקול ניו-יורק בתל אביב. הם  חיים ופועלים בארה"ב. המוסיקה נוצרת בהשראת רוק אלטרנטיבי, ג'אז אוונגרדי ושירי סינגר סונגרייטרס. הם מביאים לבמה נושאים חברתיים, כלכליים וסביבתיים לצד מחשבות נונסנס.

שישיית יובל כהן –  ג'אז קאמרי (ישראל)

יובל כהן, מבכירי מוזיקאי הג'אז הישראלי, מעלה סוויטה לשישיית ג'אז שהיא סינתזה חדשנית – מיזוג בין המוזיקה הרומנטית, הג'אז המסורתי ומוזיקה ישראלית,  יובל כהן (לחנים, סקסופון סופרן), מאיה בלזיצמן (צ'לו), יונתן וולצ'וק (טרומבון), קטיה טובול (פסנתר), גיא לוי (בס), יונתן רוזן

שלישיית צ׳גרי סרטל (טורקיה)

הפסנתרן הטורקי צ'גרי סרטל  משלב ביצירותיו צבעים מעולמות שונים של ג'אז, אר אנד בי ורוק, כמו גם צבעים ייחודיים לפסנתר שנספגו מעצם היותו מוזיקאי במרחב הטורקי.  צ'גרי סרטל (פסנתר), וולקן הוסבג' (קונטרה בס), טורגוט אי ביקולו (תופים)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן