Jane Birkin ג'יין בירקין

הצרפתים באים: ג'יין בירקין, רפאל, אמיר יתארחו בפסטיבל אושפיזין באשדוד

/5

הצרפתים באים. הצרפתים באים. יש המון צרפתים בישראל. הם מילאו את היכל התרבות בהופעה של מישל פוגן. הם יגיעו לאיחוד של פסטיבל אושפיזין באשדוד עם פסטיבל פרנקופולי Francofolies הצרפתי, שמתקיים מאמצע השמונים ונערך בעיר הנמל לה רושל, במערב צרפת. הפסטיבל מתארח מדי שנה במקומות שונים בעולם. השנה – באשדוד. בין האמנים האורחים – ג'יין בירקין, הזמר רפאל, אמיר הישראלי-צרפתי.
ג'יין בירקין , השחקנית והמוסיקאית, הנערה היפהפיה מהשישים היא כבר בת 72.  בירקין תגיש גרסאות לקלאסיקות של סרג' גינסבורג. במלאת 26 שנה למותו של השאנסיונר ו- 46 שנה ליציאת אלבום המופת בהשתתפותה "L'Histoire de Melody Nelson".
בעבר שרה בירקין את שירי גינסבורג בגרסאות שונות מפופ, דרך ערבסק ועד לגירסאות קלאסיות בליווי תזמורת של 14 נגנים.  בירקין שהיתה נשואה לגינסבורג, שרה בשני אלבומיו החשובים ביותר, הראשון שיצא ב-1969, "Je t'aime… moi non plus" הצטיין בטקסטים הפרובוקטיביים שלו. השני שנקרא, "Histoire de Melody Nelson", יצא בשנת 1971 ונחשב בעיני מוזיקאים רבים  לאלבום שעיצב את דמותם המוסיקלית והשפיע עליהם יותר מכל. התזמורת הסימפונית של אשדוד תלווה את ג'ין בירקין בניצוחו של גיל שוחט. (26.9 המשכן לאומנויות הבמה)
הופעות נוספות מהפסטיבל הצרפתי:  Magic System & Amir באמפי אשדוד (27.9) ההרכב של ילידי  אבידג'אן  (חוף השנהב) בתעורבת של מויסקה אפריקאית ראפ,  ראי  אלקטרונית ופופ. Amir נושא בחובו שתי תרבויות, צרפתית וישראלית. הוא ייצג את צרפת באירוויזיון 2016. בצרפת הוא מוכר גם בזכות אלבומו  Au coeur de moi.
ב-25.9 יופיע בבית יד לבנים הזמר הצרפתי רפאל עם להיטיו "על הדרך" ו"קראוון". ב-2006 אחרי הופעתו במועדון זאפה כתבתי: "הייתה לנו הזדמנות לראות בצוותא את הכוכב הגדול הבא של צרפת, ואולי אני לא מעודכן. רפאל הוא כבר הכוכב הגדול והזוהר בשמי צרפת, ובפעם הבאה נחפש אותו באולימפיה בפריז". באולימפיה בפריז לא שמעתי אותו  (הוא הופיע באולם הזה!) הצרפתים , אבל אחרי 12 שנה יהיה מסקרן להאזין לו באשדוד. רפאל הרוש, זה שמו. יהודי, בן 43 (אביו ממוצא רוסי, אמו ארגנטינאית)
רפאל הוא תערובת כזו של אלן סושון הצרפתי ואל סטיוארט הסקוטי, ויש בו גם משהו מז'ק ברל, אבל אם ברל הוא שחקן אירוני בשיריו, רפאל הוא בעיקר שנסונייר רומנטי. ופה אין חוכמות. יש לו את זה בדם. פיוטי, לירי, רומנטי, כמעט לא נוגע בדרמטי, מקבל מינון אקוסטי נכון של אקורדיון, פסנתר, גיטרה חשמלית. וזה נשמע כול-כך מעודן-מדוייק, מתוזמר בשבילו, בשביל הטונים הקודרים האלה.

הופעות אחרות בפסטיבל אושפיזין: 

דני סנדרסון וגידי גוב מארחים את מזי כהן, אלון אולארצ'יק ואפריים שמיר
יהורם גאון עם מיטב שיריו הגדולים
דודו פישר וסימפונט רעננה בניצוחו של דוד קריבושי
שלומית אהרון ואנסמבל גלעד אפרת המורחב מארחים את ריקי גל -הפקת מקור לפסטיבל
אגדת שלום שבזי – בהשתתפות: סגיב כהן, שירן אברהם, גילה בשארי ועדי קיסר – מיוחד לפסטיבל
מתוניסיה לירושלים – אנסמבל ארז נטף במופע פיוטים נדירים
שרי במופע החדש "פסיפס"
היווניה – מופע עם הלהיטים היוונים הגדולים בהשתתפות לימור עובד והרכב יווני אוריינטאלי

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן