חלוץ הרוקנרול פאטס דומינו מת בגיל 89

חלוץ הרוק פאטס דומינו מת בגיל 89

/5

אלביס פרסלי אמר עליו: "המלך האמיתי של הרוקנרול", אבל למען האמת, פאטס דומינו היה קודם כל מופת של בוגי-ווגי, סגנון ששלט במוסיקה  מאז שנות ה -20 של המאה ה -20 , זה היה הבסיס של ה"פאט מן" שהפך אותו לאחד הגדולים של הרוקנרול, אחרי אלבום הבכורה שלו – Carry on Rockin’ With Fats Domino.  המלך הזה הלך לעולמו, והוא בן 89.
אלבום הבכורה שלו זכה  לכותרות "Rock and Rollin עם פאטס דומינו", הוא הופיע בסרטי סוג ג' כמו The Girl Can’t Help It and Shake Rattle and Rock והוציא שורה של  סינגלים, כולם מושרשים עמוק בג'אז וב- R & B של ניו אורלינס, אבל מספיק מחוברים לרוחות חדשות כדי לא להיתקע במצעדי ה –  R & B אלא להגיע גם למצעדי ה –  Hot 100,  משהו שהיה הישג עבור אמן שחור באמריקה של שנות החמישים. בין הסינגלים האלה Ain’t That a Shame, Blue Monday, I’m in Love Again ו – Blueberry Hill. האחרון היה גרסה לשיר שהוקלט ע"י גלן מילר והפך לשיר הכי מזוהה עם דומינו.
כשהביטלס הופיעו, דעך כוכבו של דומינו, הגם שהצליח בעוד כמה להיטים כמו אחרי שהגל הסוער הראשון של הרוקנרול התנפץ, שירים כמו Walking to New Orleans ו – My Girl Josephine.   בשנת 1963 ניסתה חברת התקליטים שלו  "להמתיק"  את הצליל שלו, באלמנטים של מוסיקת קאנטרי מסחרית  שהקליט בנשוויל. . במוסיקה המושפעת מסול ובקאברים ביניהם ל – Lady Madonna של הביטלס. פאטס דומינו סרב לעזוב את ניו אורלינס. מעולם לא התלהב לצאת להופעות. הוא טען שזה בגלל …האוכל שהוא לא אוהב במקומות אחרים פרו כמובן לעיר הולדתו. זה לא מנע מכוכבי פופ גדולים להמשיך לציין את חשיבותו למוסיקה. ב-2007 יצא אלבום הוקרה לפאטס דומינו בהשתתפות אלטון ג'ון, ניל יאנג, טום פטי, פול מקרטני, רוברט פלאנט ורנדי ניומן, לצד שורה של מוסיקאים מניו אורלינס.

פאטס דומינו     Blueberry Hill

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן