סי היימן - צילום חיים יוסף1

סי היימן ב"סוס מעץ" במלאת שנתיים למות אביה, המלחין נחום היימן

/5

במלאת שנתיים למותו של אביה, נחום נחצ'ה היימן, הקליטה סי היימן את "סוס מעץ" למילים של חדוה הרכבי, המוכר מנורית גלרון.  העיבודים הם של משה לוי, יוסי פרץ, אלעד שודלר.  מאז מותו, מופיעה סי היימן  עם "שירים מבית אבא",   ביצועים מחודשים לשירי אביה מלווה בסיפורים מהחיים לצידו. יחד איתה על הבמה –  המוזיקאי אלעד שודלר, שר ומנגן גיטרה.  ההופעה תהפוך בקרוב לאלבום שהופק מוסיקלית בשיתוף פעולה בין משה לוי ואלעד שודלר. "שירים מבית אבא" כולל את מיטב השירים של אביה, נכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית כ"צמח בר", "אניטה וחואן", "אנשי הגשם".
נחום נחצ'ה היימן, חתן פרס, ישראל, נפטר לפני שנתיים (17.8.2016)  לאחרונה התגלתה בריגה (לטביה) כתובת הבית שבו נולד בזכות עבודה של חוקר הזמר העברי, עופר גביש, ושגרירת ישראל בלטביה, לירון בר שדה. בתאריך 31/7 יתקיים בלטביה טקס לזכרו והנצחתו בהשתתפות מטיילים ישראלים. סי שהתרגשה מאוד לשמוע על איתור הכתובת של בית אביה לוקחת חלק באירוע.
פרשנות: זוהי גרסה שניה של סי היימן ל"סוס מעץ". את הקודמת בעיבוד מאור ויזל ואיתי זיכרי, שמעתי ביולי 2014. הפעם היא הקליטה לאלבום חדש שכולו שירי נחצ'ה היימן.  הגרסה הזו טובה מקודמתה. האם היא מצליחה להאפיל על זו של נורית גלרון? נדמה לי שהביצוע הדרמטי של גלרון עדיין מפאר את השיר הזה. מצד שני – אולי "סוס מעץ" ראוי לגרסה מינורית, פחות דרמטית…

המוסיקה של נחום היימן

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. פרנק סינטרה הוא הזמר הטוב ביותר שנברא אי פעם. קול מלאכי וצלול ושירה כזו נפלאה ותמימה שלא נשמעה מעולם ע"י אמן אחר. אגב, בעוד כמה זמן מגיע לישראל המחזמר סינטרה וחברים שמגיע לכאן מברודווי. מומלץ לכל אוהבי סינטרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן