אבי עופרים נפטר

אבי עופרים, מי שהיה חלק מצמד העופרים, נפטר בגיל 80

/5

אבי עופרים, בעלה לשעבר של אסתר עופרים, מי שהיה חלק מצמד העופרים, נפטר בגיל 80 בביתו שבגרמניה לאחר מחלה קשה וממושכת. אבי ישראלי-גרמני (רייכשטט בשם משפחחתו המקורי) זכה לתהילה בינלאומית כחלק מצמד עם אשתו אז אסתר זייד (אסתר עופרים), ילידת צפת. הזוג, שנישא ב -1961, בשנים 1960–1961 הקליטו שני אלבומים, הראשון נקרא "העופרים" והשני "מוסר עדין". האלבומים זכו להצלחה רבה ושירים רבים מתוכם, בהם של אריה לבנון, דן אלמגור ובני ברמן, הושמעו תדיר בקול ישראל.
אבל להצלחה הגדולה שלהם זכו העופרים  "סינדרלה רוקפלה" Cinderella Rockefella, שהגיע לראש המצעדים בבריטניה לפני חמישה עשורים. יצא לסיבוב הופעות בניו יורק, בלונדון וברחבי העולם. הסינגל של  הודפס במספר רב של מדינות, בהן ישראל, אוסטרליה, אנגליה, צרפת, גרמניה, ארצות הברית ורבות אחרות. העופרים קיבלו תוכנית קבועה במסגרת שידורי ה-BBC ואף הופיעו במופע המלכותי באלברט הול והוצגו בפני המלכה אליזבט השנייה. הצמד הוזמן להופיע בשידור הצבע הראשון בגרמניה. "סינדרלה רוקפלה", שהיה פופולרי בקרב צרכני המוזיקה, לא הושמע בתחילה בישראל בעקבות חרם שהוטל על שידור שירי הזוג בגלל פעילותם בגרמניה והתבטאויותיהם שם. אסתר עופרים  לא רצתה להמשיך ולהתפשר. אבי משך לסגנון הדיסקו, שהיה מאוד פופולרי באותה תקופה ולחומר הומוריסטי כגון "סינדרלה רוקפלה", שיר שלא תאם את הקו האומנותי שלה. במרץ 1969 ערכו השניים קונצרט משותף אחרון בקלן. לאחר מכן נפרדו.   אסתר נסעה לצילומים בארצות הברית ואבי עבר ללונדון, פנה לאמרגנות וניסה כוחו בהקלטת אלבום משלו. הם התגרשו בנובמבר 1970. ופרים נשאר להתגורר בגרמניה. ב-1982 הוציא את הספר "מחיר השנים הפרועות". מאז גירושיו התחתן פעמיים נוספות. נישואיו האחרונים היו לסנדרה. נולדו להם שני בניםוהם התגרשו ב-2004, בעבר דווח כי הוא סבל מהתמכרויות אבל המשיך להופיע, הוציא כמה אלבומים, אך לא הצליח לשחזר את ההצלחה האדירה של צמד עופרים.
אבי אושפז בינואר בשנה שעברה עקב שפעת מתמשכת ודלקת ריאות, דווח כי שקע בתרדמת במשך שבעה חודשים לפני שהחלים חודשיים בדף הפייסבוק תיא ר את מה שעבר כ"גיהנום".

פרשנות: אסתר זייד, לימים אסתר עופרים,  השתתפה בהצגת הסיום בגמנסיה בצפת, וכוריאוגרף צעיר, אבי רייכשטאט שמו, הגיע בהזמנת בית הספר כדי להכין את הכוריאוגרפיה להצגה. שם הכירו לראשונה. כעבור שנים נפגשו שוב בהצגה סינדרלה  בתיאטרון החובבים של פיטר פריי. אחרי שחרורה מהשרות הצבאי הפכה לאסתר עופרים. הם החלו לשיר ולנגן יחד בצפת.  השאר כתוב בדברי ההסטוריה של המוסיקה הישראלית והעולמית. מה שברור הוא, שפרידתם, הביאה לפריחתה של אסתר עופרים ולקריירה נפלאה כזמרת, שהעניקה לשירון הישראלי אחדים מהשירים היפים שנוצרו כאן. אבי עופרים, מאז פירוק הצמד, ניסה קריירת סולו – אבל בגדול נכשל. סיפור סינדרלה נשאר הסיפור הבלעדי של אסתר עופרים. אבי נשאר להתגורר בגרמניה. ב-1982 הוציא את הספר "מחיר השנים הפרועות". מאז גירושיו התחתן פעמיים נוספות. עבר דווח כי הוא סבל מהתמכרויות אבל המשיך להופיע, הוציא כמה אלבומים, אך לא הצליח לשחזר את ההצלחה האדירה של צמד עופרים.

הקליפ של "סינדרלה רוקפלה" 1968

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן