Antony B אנטוני בי

אנטוני בי, אייקון הרגאיי, ישתתף בחגיגת יום הולדתו ה- 74 של בוב מארלי.

/5

אייקון  הרגאיי  אנטוני בי,  המכונה "פייר מן", על שום האנרגיה שגורמת לו לבעור על הבמה מגיע כדי להשתתף בחגיגת יום הולדתו ה-74 של כהן הרגאיי, בוב מארלי. אנטוני בי בן 43, יליד ג'מייקה, איש תנועת הרסטפרי,  הוציא עד היום כ-20 אלבומים, אחד מהם בהפקת פילוני. הוא היה אמור להגיע לישראל ב-2009, אולם ברגע האחרון ביטל הופעתו.
אנתוני בי הוא פצצת רוחניות ופרובוקציה של עולם הרגאיי ונמנה עם גדולי כוכביה. מדובר באחד הקולות היפים והחזקים שיצאו מג'מייקה, שמופיע ללא הפסקה ברחבי העולם, בהופעות אנרגטיות במיוחד. הוא מוגדר כ"רגאיי פוליטי", לוחם חופש וצדק, מביא את השחיתויות בג'מייקה לקדמת הבמה.
נולד כקיית' בלר בקלארקס טאון ג'מייקה. בילדותו זימר במקהלות כנסייתיות. בהמשך הפך לדי ג'יי בסאונד סיסטם Shaggy Hi System. ב-1988 הוא עובר לפורטמור בדרום מערב קינגסטון וובר לשחרה של די' ג'אים. את אלבומו הראשון The Living Is Hard  הוא מוציא ב-1993. בהמשך יגיעו אלבומים מובחרים כ – Real Revolutionary שיצא ב-1996, Universal Struggle ב – 1997 ו – Seven Seals More Love ב- .1999.  שירים בולטים ולהיטיםRaid The BarnRumourFire On RomePoliceGod Above Everything.
אנטוני בי יופיע כאמור ב-9.2 
בהאנגר 11 בערב הצדעה ליום הולדתו של מארלי לצד  טונה,  נצ'י נצ', מוקי, אליעד, בניה ברבי ,פול טראנק, אקסום, אקו, ג'יין בורדו, גיא מזיג, עדי אולמנסקי, גל דה פז, סילברדון.

**** רוח הג'ה הרסטאפרי של בוב מארלי חוזרת לנשוב כל שנה בפברואר לטובת הקופות הצוהלות. השנה חוגגים  לו 74 (הוא נולד ב-6.2.45) לנו יש הרי תירוץ טוב: הוא אחד משלנו בזכות ה – Zion שהתרבות הרסטפרית אימצה.  אבל בואו נודה: זה אינו חג לאומי שלנו, גם אם חושבים על  Zion במובן ציון-ירושלים. זהו קודם כל חג לאומי של ג'מייקה, מולדתו. נכון, רגאיי היא מוסיקה בינלאומית, וקהילת המוסיקה הישראלית היא חלק מהעולם הגדול, מזדהה עם מורשתו, רוצה להרגיש קינגסטון בהאנגר, אבל מסורת חגיגות יום הולדתו אינה מעידה שהמוסיקה של מארלי נטועה בתרבות המקומית.
הוא היה Rebel, מורד נצחי, ואנחנו רוצים לחוש קצת rebel, למרות שזה אינו תחום ההצטיינות/ התמחות של זמרינו. נרקוד את הרגאיי של מארלי, ונחזור לבתינו שמחים וטובי לב. נרגיש שאנחנו חלק מהעולם הגדול, נהיה קוסמופוליטיים, אבל Rebel – לא תודה. צלנו קושרים את הרגאיי לאיזשהו "גרוב ישראלי", שאמור להביא את הקהל  לערבים שחוגגים את יום הולדתו של בוב מארלי, ותאריכים הם תמיד סיבה למסיבה, גם אם היא מונעת משיקולים מסחריים.

אנטוני בי – Life Good

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן