פינק מרטיני

אנסמבל הפופ-ג'אז-עולם פינק מרטיני לשתי הופעות

/5

"פינק מרטיני" אנסמבל הפופ ג'אז המולטיאתני הקוסמופוליטי מגיע לשיראל לשתי הופעות בזאפה אמפי שוני (30-31.7) ההרכב נולד ב-1994  ע"י תומאס לאודרדייל, Thomas Lauderdale, פסנתרן קלאסי בהכשרתו, שעבד בקמפיינים פוליטיים בעירו פורטלנד שבמדינת אורגון, מתוך כוונה לרוץ יום אחד למשרת ראש העיר. הוא השתתף באינספור אירועים פוליטיים לגיוס תרומות והתאכזב קשות מהמוזיקה הרועשת וחסרת הסטייל שהייתה מושמעת באירועים אלו. המחאה שלו נולדה בדמות התזמורת הקטנה "פינק מרטיני", שנועדה על מנת לספק פסקולים לאירועים פוליטיים לגיוס תרומות למטרות שונות. הסינגל הראשון של מרטיני Sympathique יצא ב-1995 הפך לסנסציה בצרפת. עד היום המשפט “Je ne veux pas travailler” ("אני לא רוצה לעבוד") נאמר כמנטרה בפי העובדים השובתים בצרפת.  ב-2014  יצא אלבומם השמיני Dream A little Dream Of Me, שכלל קאבר  בעברית לשיר "הילדה הכי יפה בגן" ושיתוף פעולה עם ההרכב The Von Trapps (צאצאיי המשפחה עליה מבוסס המחזמר והסרט "צלילי המוסיקה").
מדובר באנסמבל מהמצליחים והמבוקשים בעולם, חובר לתזמורות סימפוניות, נכנס להיכלי תהילה במוסיקה, מוציא 9 תקליטים, האחרון ביניהם נקרא Non Ouais – The French Songs Of Pink Martini.
האלבום  JE DIS OUI! שיצא ב-2016  הכיל  15 שירים בשמונה שפות: צרפתית, פרסית, ארמנית, פורטוגזית, ערבית, טורקית ואנגלית. כלל שיתופי פעולה עם רופוס ויינרייט, צ'יינה פורבס, סטורם לארג'.

פרשנות:  פינק מרטיני היא סוג של מוסיקה שמעוררת בי כל מיני דז'ה וויים. לוקחת אותי כמו תייר לסיור ברחבי המועדונים של פעם. זהו קוקטייל עסיסי עם אנסמבל של 12 איש  איך מוסיקה הוליוודית סטייל שנות ה-40 מתחברת עם מוסיקה ערבית עם רומבה , עם מוסיקה ברזילאית, עם מוסיקה צרפתית,  עם מוסיקה יפנית עם מוסיקה קברטית – אין לי מושג. אבל מכיני הסלט בכל זאת הבינו שמשהו צריך לגרום למאזין להימשך לזה.  ז'אנר? מוסיקת עולם? – בהחלט לא. פופ קרוס קלטשר אלטרנטיבי עם אלמנטים של לאונג'? אולי.
המוטו שמנחה את מפיקי פינק מרטיני – אקלקטיות ראוותנית בלי שקיימת תחושה שזה יומרני. אני חש בזה יותר איזושהי רטרוספקטיבה אפילו פרודית על המוסיקה הקלה לדורותיה.  מיושן? לא ולא. להיפך: לודרבייל ושות' באים להדגיש שהמוסיקה הזו היא תערובת נצחית.

 Pink Martini (with singer Storm Large) – Amado Mio

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן