גשם ואסתר רדא - צילום יוסי צבקר (002)

אסתר רדא שרה ג'אז עם תזמורת המהפכה

/5

אסתר רדא הולכת על אתגר. היא תשיר סטנדרטים של מלחיני הג'אז הגדולים, אלינגטון, גרשווין, מונק, קולטריין, מינגוס ואחרים, במופע של  "תזמורת המהפכה"  עם ההרכב הווירטואוזי Geshem בניהולם של רועי אופנהיים וזהר שרון .  המופע A Standard Revolutio יגיע לבית האופרה בת"א ב-25.12. המופע ינוע על הקו שבין מסורת לחדשנות, תערובת של כלי נגינה אלקטרוניים וכלי נגינה תזמורתיים בעיבודים תזמורתיים מתובלים בגרוב ובג'אז. אסתר והתזמורת יבצעו סטנדרטים כ – Caravan ו-I Got Rhythm  I put a spell on you ו-It ain’t necessarily so.
Geshem הינו סופרגרופ של שלושה נגנים/מפיקים: יונתן אלבלק (גיטרה, באס, קלידים ושירה), אביב כהן המכונהסול מונק (תופים) ושוזין (קלידים ושירה). הלהקה מתיכה שירים, ביטים וצורות מופשטות על הציר בין ג׳אז, אלקטרוניקה, היפ-הופ. . ההרכב הוציא אלבום אחד  Sungazing.   מנצח: רועי אופנהיים ניהול אמנותי: זהר שרון, רועי אופנהיים ויונתן אלבלק

פרשנות: לאסתר רדא יש קול נשמה רב עוצמה דינמי (שליטה בין נמוכים לגבוהים) וסגנון שירה אקלקטי. היא מביאה לבמה ריכוז של השפעות, שהיום פחות משקף את עברה כבת להורים ממוצא אתיופי ויותר את אסתר רדא שגדלה על מוסיקת נשמה מערבית, על נינה סימון, על ריתם אנד בלוז. היא נשמעת ונראית לגמרי "אמריקנית".
מה שהופך את רדא ייחודית הוא החיבור לתזמורים פאנקיים עתירי צליל נשיפה, פיוז'ן הנוגע בג'אז ומבליט השפעות אפריקניות.

אסתר רדא – Different Eyes

The Revolution Orchestra & Geshem – Giant Steps

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן