סיירוס צ''טנאסט

ג'אז: הפסנתרן סיירוס צ'סטנאט ינגן אלביס בסוף החודש

/5

הפסנתרן סיירוס צ'סטנאט  Cyrus Chestnut הוא עשר אצבעות שמסוגלות לנגן כמעט הכל. לפי נוסח ההודעה לעיתונות, לישראל הוא יגיע לנגן שירים של אלביס פרסלי באלתורי ג'אז. לפי לוח ההופעות שלו – זה יתרחש רק במופע ג'אז לילדים במוזיאון ת"א. כל השאר – ג'אז במיטבו.  אלביס נשמע יותר פרומו מקדם מכירות,  כי צ'סטנאט הוא נגן ורסטילי ואקלקטי שמסוגל לנגן כל מה שחשקה נפשכם – גוספל, בלו, ריתם נק' בלוז בכל הרכב, אם כי הפורמט האהוב עליו – טריו. זו אינה רק וירטואוזיות. המבקרים סבורים כי כמאלתר הוא הופך עמוק יותר משנה לשנה, מלא ברעיונות משלו, ממציא עצמו מחדש. הפסנתרן בן ה-54 (יליד בלטימור 1963) הוא מוסיקאי רב השכלה: למד מוסיקה קלאסית, ומחזיק בתארים בקומפוזיציה  ועיבוד מטעם ברקלי קולג' אופ מיוזיק בבוסטון.
הניו יורק טיימס כתב עליו: "הפסנתרן סיירוס צ'סטנאט הוא אחד הג'זיסטים האנכרוניסטים המשכנעים ביותר. צורת הנגינה שלו, השפעות הבלוז  וההרמוניה מחזירים לתקופות אחרות בג'אז, ימים שלפני עליית ביל אוואנס ומקוי טיינר, שלא לדבר על הרבי הנקוק וקית' ג'ארט, אלא שבניגוד לנוסטלגיקן טיפוסי שמתרפק על העבר, צ'סטנאט מרגיש לגמרי נוח עם ההווה.  מה שגורם למוסיקה שלו להתרומם הוא הביטחון השלם שלו בסגנונו והתחושה של רוגע כשהוא מנגן".
צ'סטנאט יופיע במסגרת טריו עם הנגנים הישראלים יוראי אורון – בס, איתן איצקוביץ – תופים.
הופעות: 26.3 – מועדון הברל'ה קיבוץ להבות חביבה, 27.3 – תיאטרון ירושלים, 28.3 – זאפה הרצליה, 29.3 – אולם עינן בקניון עזריאלי במודיעין, 30-31.3 – מוזיאון תל אביב אולם רקנאטי, 1.4 בית אבא חושי חיפה, 1.4 – הצגת בוקר במסגרת ג'אז חם לילדים במוזיאון ת"א – סיירוס צ'סטנאט מנגן אלביס פרסלי בהנחיית הזמרת דניאלה לוגסי.

'Cyrus Chestnut 'It Could Happen To You

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן