דיויד הלבוק מנגן ג'ון וויליאמס

ג'אז: 2 הופעות סולו פסנתר שאסור להחמיץ

/5

"טרמינל 4" במתחם התחנה בת"א יארח בנובמבר 2 הופעות סולו פסנתר שאסור להחמיץ. במסגרת "קהילת הג'אז החברתית" (רכישה מוקדמת של כרטיסים המאפשרת הבאת אמני ג'אז מיוחדים). ראשון יגיע הפסנתרן הארגנטינאי, גבריאל פלאצ'י יגיש ב-6.11 ערב שנקרא "לטין ג'אז וטנגו ג'אז. פלאצ'י לפני כשנה  עם הטריו שלו באולם התיבה ביפו בהופעת סולד אאוט. בעקבות ההופעה התקבלו פניות מחברי קהילה להביא אותו שוב. ב-27.11 ינגן באותו מקום דויד הלבוק מאוסטריה את המוסיקה של גאון מלחיני הסרטים ג'ון וויליאמס. 
גבריאל פאלאצ'י הוא כישרון המציג פסנתרנות ראוותנית ממדרגה ראשונה. לא מדובר בוירטואוזיות גרידא. המוסיקה שלו מעוצבת להפליא, תוצאה של שליטה בפסנתר אך גם אוריינטציה אקלקטית באימוץ דיאלקטים ומקצבים מאזורים שונים מארגנטינה, דרך מקסיקו והקריביים כמו גם של ג'אז.
דויד הלבוק החתום בלייבל היוקרתי ACT הוא פסנתרן יצירתי ממדרגה ראשונה. האזנתי לאלבום המוקדש למוסיקה של וויליאמס, בו הלבוק מבצע את הגרסאות הייחודיות שלו לנעימות הנושא של סרטים כ סופרמן, מלחמת הכוכבים, רשימת שינדלר, הארי פוטר, אי טי, שודדי התיבה האבודה, ועוד.
מה עוד אפשר לעשות עם המוסיקה של ג'ון וויליאמס?  רק אחרי שמאזינים מבינים. הלבוק בעיבודיו לפסנתר סולו ניסה להיכנס לעומק היצירות, לחוות את החוויה האישית שלו בפרשנות למוסיקה הסינמטית הזו. התרחשויות  חוץ-מוזיקליות, יכולות לעתים קרובות להתערבב בחוויית ההאזנה, ואלו מטביעים את המוזיקה על המוח ביתר שאת. זה מה שקרה לדויד הלבוק כשגילה לראשונה את המוסיקה של ג'ון וויליאמס דרך הסרטים, להם הלחין מוסיקה. הלבוק: "ג'ון ווויליאמס  היה איתי כמעט כל חיי. אני עדיין יכול לזכור בבירור איך כילד ראיתי "אי.טי" אינספור פעמים". הלבוק ינגן 2 סטים: הסט הראשון – המוזיקה של ג'ון וויליאמס. את הסט השני יבחרו חברי הקהילה. אפשרויות: לחנים מקוריים של הלבוק מתוך האלבום Into the Mystic או עיבודים מיוחדים למוזיקה של פרינס מתוך אלבום הסולו Purple. 

Gabriel Palatchi Trio

Schindler´s List Theme – David Helbock (Solopiano) plays John Williams

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן