ג'ינג'ר בייקר ב-2005 עם קצפת בלונדון

ג'ינג'ר בייקר מתופף "קצפת" הלך לעולמו בגיל 80

/5

ג'ינגר בייקר, המתופף והמוזיקאי האגדי – שניגן בשנות השישים לצד אריק קלפטון וג'ק ברוס בלהקת "קצפת" Cream וב"גראהם בונד אורגניזיישן" – "מת בשלווה" – כלשון ההודעה של המשפחה בחשבונו הרשמי – בבית החולים ביום ראשון בבוקר (06.10.19).
ב- 25 בספטמבר הודיעו באמצעות המדיה החברתית כי ג'ינג'ר "חולה אנוש" בבית החולים. המשפחה אמרה אז בהצהרה: "ג'ינג'ר חולה אנוש בבית חולים. אנא התפללו למענו.
פול מקרטני מסר: "ג'ינג'ר בייקר היה מתופף נהדר, בחור פרוע ונחמד. עבדנו יחד על האלבום 'Band on the Run' עצוב לי לשמוע שהוא נפטר אבל הזכרונות לעולם לא יתפוגגו.
“קצפת” הייתה הסופרגרופ הראשון בהסטוריה של הרוק. שלישיית הנצח, אריק קלפטון בגיטרה, ג’ק ברוס בבס, ג’ינג’ר בייקר בתופים התכנסה להופעות ברויאל אלברט הול בלונדון בין ה-3 ל-6 במאי 2005, כ-37 שנים אחרי שהם נופפו לשלום לכול מעריציהם. כול מי שציפה לקונצרט גדול-מן-החיים, קיבל קונצרט גדול מן החיים. ענקי הגיטרה קלפטון וברוס פלוס סולו תופים ארוך מאוד כמו שתמיד רצינו לקבל מג’ינג’ר בייקר וכמובן את ההמנונים – “חדר לבן”, “השמש של אהבתך“.

"קרים" הוקמה בשנת 1966 בבריטניה ונחשבת לאחת מחלוצות הבלוז-רוק. אלבומה הראשון , Fresh Cream, ראה אור כמה חודשים לאחר הקמתה. האלבום שהיה רובו אלבום בלוז, כלל גרסאות כיסוי לגדולי הבלוז רוברט ג'ונסון ווילי דיקסון,  גרסה מקורית של הלהקה ללחן העממי Cat's Squirrel. והשיר "I Feel Free".
אחרי הכישלון המסחרי של אלבום הבכורה, יצא  האלבום השני Disraeli Gears, בשנת 1967, ששילב מוזיקת פופ, רוק פסיכדלי ובלוז רוק. האלבום זכה להצלחה ענקית, לא מעט בזכות  Sunshine of Your Love, שמילותיו נכתבו על ידי המשורר פיט בראון, שכתב את מילותיהם של רבים משיריה של הלהקה. גם אלבומה השלישי הכפול של הלהקה, Wheels of Fire, שיצא ב- 1968 זכה להצלחה עצומה. הוא הכיל תקליט אחד מ הופעה חיה באולם הפילמור ווסט המפורסם בסן פרנסיסקו, ואלבום אולפן. בין השירים הבולטים: White Room, וגרסת כיסוי חיה ומפורסמת לשיר Crossroads של רוברט ג'ונסון. בשנת 1993 נכנסה הלהקה להיכל התהילה של הרוק אנד רול, ולרגל האירוע התאחדו חבריה וערכו סיבוב הופעות מחודש.

ג'ינג'ר בייקר ו – Cream  ב – 1967 עם The Sunshine Of Your Love  וב-2005 בהופעת איחוד ברויאל אלברט הול בלונדון.


שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן