דיוויד ברמן

דיוויד ברמן, סולן Silver jews נפטר

/5

זה זמן רב שמעריצי להקת "סילבר ג'וז" מודאגים ממצבו של דיוויד ברמן, הסינגר והסונגרייטר של הלהקה. לאיש היו בעיות קשות עם סמים מסוכנים והוא אף ניסה להתאבד. ב -2009, כשהחליט לסיים את דרכה של הלהקה, הוא כתב מכתב פתוח ובו חשף, בבושה, שאביו היה ריצ'רד ברמן, "הוביל קמפיינים נגד זכויות בעלי חיים, איגודים מקצועיים ואפילו התנגד לנהיגה בשכרות" בראיונות הוא דיבר על כך שלעתים קרובות היה לו מעט כסף. לאחרונה תיאר את עצמו כמי שסובל מ"דיכאון בלתי ניתן לטיפול", ואחרי שנפרד מאשתו – מצבו הלך והידרדר.
השבוע נפטר דייוויד ברמן, בגיל 52. דווקא אחרי כמעט עשור של כמעט שתיקה, ברמן חזר בשנת 2019 עם פרויקט חדש ואלבום חדש ותיכנן סיבוב הופעות. התקליט, Purple Mountains, נשמע אחד הטובים ביותר שלו, הפקה עשירה ביותר, טקסטים חדים. נראה שהוא יוצא ממשבר. השבוע נפטר. סיבת המוות לא נמסרה.
"סילבר ג'וז" היתה חבורת אינדי רוק ממדינת וירג’יניה ששילבה מוטיבים של מוסיקת קאונטרי ויצרה מוסיקה צנועה ומיוחדת מאוד על בסיס טקסטים מתוחכמים. ההרכב הוקם ב-1989 ע"י דיוויד ברמן וחבריו הגיטריסט-זמר סטפן מלקמוס והמתופף בוב נסטנוביץ’. אחרי ארבע שנים היעדרות (כאמור, ברמן סבל מאינסופ בעיות – התמכרות, דיפרסיה וגם ניסה להתאבד) חזרו ה"סילבר ג’וז" עם Tanglewood Numbers – אלבום אינטימי, אירוני ומתוחכם, שהכיל שירים נעים בין יאוש ואבדון לתקווה, וגם התקווה היא צינית: "ראיתי את צילו של אלהים על העולם". או: "עבדתי בבר בשדה התעופה/ זה כמו כריסמס בתוך צוללת" הדיסק הוא סיפורו מר וקודר של משורר שיוצא מהלב, והמוסיקה ללא טיפת שומן של חנחון או החנפה נבעה  מהטקסטים של ברמן.

Silver Jews – Black and Brown Blues

דיוויד ברמן – "Purple Mountains "Darkness and Cold"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן