דמיאן מארלי

דמיאן מארלי יגיע ביוני ל – Zion

/5

דמיאן מארלי, שיגיע ביוני להופעתו הראשונה בישראל, בשמו המלא Damian "Jr. Gong" Marley, היה רק בן שנתיים, כאשר אביו, בוב, מת. הוא נולד ביולי 1978 בקינגסטון ג'מייקה, בנו הצעיר ביותר של בוב מארלי, היחיד מנישואין לסינדי ברייקספיר, מיס עולם בשנת 1976. השם "ג'וניור גונג", שאוב מהכינוי של אביו, "טאף גונג". בגיל 13 הוא הקים את להקתו הראשונה The Shepherds. ההרכב הזה פתח את פסטיבל הרגאיי Sunsplash בצפון ג'מייקה ב-1992. כעבור שנתיים, כשהוא בן 15, דמיאן עובד על אלבום הסולו הראשון שלו במסגרת חברת המוסיקה של אביו, Tuff Gong. שנקרא – Mr Marley.

מאז השכיל דמיאן לעשות שימוש במוסיקה שהנחיל לו אביו כדי ליצור סגנון משלו. אלבומו השני Halfway Tree הביא לו הישג, שאפילו אביו לא זכה בו – פרס הגראמי על אלבום הרגאיי הטוב ביותר של אותה שנה (2002).
Welcome to Jamrock, אלבומו השלישי שיצא ב-2005, זיכה אותו בגראמי על "אלבום הרגאיי הטוב ביותר" ו"הופעת הרגאיי". הנושא את שם האלבום נכנס לרשימת 100 השירים הטובים ביותר של העשור של מגזין הרולינג סטונס, ו"הניו יורק טיימס" הכתיר אותו כשיר הרגאיי הטוב ביותר של העשור. היכולת שלו לדחוק את גבולות הז'אנר קיבלה ביטוי באלבום המשותף לו ול – Nas שנקרא Distant Relatives, שיצא ב-2010 וכעבור שנתיים, באלבום עם הדי.ג'יי Skirllex, מתוכו יצא הסינגל מעורב הסגנונות (דאבסטאפ, דאנסהול ורגאיי) Make it bun dem .

מתי? 24.6 היכן? האמפי החדש בראשל"צ

וידיאוWelcome to Jamrock

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן