דר' ג'ון

הזמר והפסנתרן דר' ג'ון מת בגיל 77

/5

דר' ג'ון (Dr John) זמר-יוצר מעבד ופסנתרן זוכה פרס הגראמי,  מת בגיל 77 מהתקף לב. המוזיקאי יליד ניו אורלינס מת ביום חמישי, על פי הודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו.דר' גון, בשמו המקורי מלקולם ג'ון רבנק (Malcolm John Rebennack), יצר תערובת ייחודית של מוסיקה מתוך התרבות המוסיקלית של ניו אורלינס בשילוב שלבלוז, ריתם נ' בלוז, בוגי-ווגי ג'אז ורוק. דר' גון האזין בצעירותו לתקליטים של אמני בלוז כמו ביג ביל ברונזי וממפיס מיני, אמני ג'אז כלואי ארמסטרונג, מיילס דייוויס וקינג אוליבר, ומוסיקה קאנטרי של האנק וויליאמס ורוי רוג'רס.
בשנת 1960 הוא היה מעורב בקטטה כשהופיע בג 'קסון, מיסיסיפי, ונפצע בידו השמאלית . כתוצאה, נטש את הגיטרה והתרכז בפסנתר. כשעבד במועדוני ניו אורלינס, הוא הסתבך בעולם הפשע של סמים וזנות, סחר בסמים ואף התמכר להרואין.
ב-1965, לאחר שסיים את עונש מאסר של שנתיים בגין החזקת סמים , הוא עבר ללוס אנג'לס, ועד מהרה הפך לנגן אולפן מבוקש. הוא ניגן באין ספור הקלטות עבור המפיק פיל ספקטור ואמנים כמו האחים הצדקנים, הרונטס, אריתה פרנקלין ורוברטה פלאק.הוא הקליט עם בוב דילן וניגן עם פרנק זאפה, שפיטר אותו על שימוש בסמים.
במוסיקה שלו  שילב את תרבות הוודו המסתורית על סממניה הפולקלוריסטים. Gris-Gris, אלבומו הראשון משנת 1968, הכיל מוסיקה מוזרה שכונתה voodoo funk, הכולל שמונה דקות של מנטרה – .I Walk on Guilded Splinters.
האלבומים הבאים – בבילון (1969) ו – Remedies חיברו אותו לענקים כמו כמו אריק קלפטון ומיק ג'אגר, שניהם השתתפו באלבום The Sun, Moon & Herbs שיצא ב-1971. ב-1973 הוציא דר' ג'ון את האלבום, שהפך לבסט סלר שלו – In the Right Place בהפקת אלן טוסה ובליווי להקת Meters, שהגיע למקום ה-24 במצעד אלבומי הבילבורד וסינגל שנכנס לטופ טן – Right Place, Wrong Time. האלבום כלל גם את Such a Night, שיר שדר' גון ביצע בקונצרט הפרידה של להקת Band ב-1976, שהפך לסרט "הולס האחרון" בבימויו של מרטין סקורסזה. בהמשך דר' ג'ון לא הצליח להגיע למכירות כאלה, מה שלא השפיע על המוניטין והשבחים להם זכה גם בצורת שישה גראמי עבור אלבומים וסינגלים שונים.

Dr. John – Right Place Wrong Time

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן