קווין

סרטון המוזיקה "Rhapsody Bohemian" משנת 1975 נצפה מיליארד פעמים ביוטיוב

/5

סרטון המוזיקה האיקוני של קווין ללהיט "Rhapsody Bohemian" משנת 1975 נצפה מיליארד פעמים ביוטיוב. זה הסרטון היחיד שנעשה לפני שנות ה -90 שהגיע להישג כזה. לפני יציאת סרט הביוגרפיה של פרדי מרקורי בשם זהה בשנה שעברה, הקליפ נצפה 666 מיליון פעמים מאז שיצא בשנת 2008. כלומר, כשליש מכלל הצפיות הגיעו לאחר הסרט, ומדובר בקליפ שנוצר  לפני  44 שנה.

"רפסודיה בוהמית" נכנס לפנתיאון של הרוק בזכות הביצוע המסעיר של פרדי מרקורי (שנפטר ב-1991 מאיידס), נגינת הגיטרה של בריאן מיי, התיפוף של  רוג'ר טיילור ועבודת הבס של ג'ון דיקון. השיר הוא הסמל המסחרי המובהק  של "קווין", הלהקה שנולדה בבריטניה ב-1970 ומכרה למעלה מ-150 מיליון אלבומים ומילאה אצטדיונים.
בין להיטיה הגדולים: We Will Rock You, We Are The Champions, Another One Bites The Dust, Radio Ga Ga, Under Pressure. כמובן – Bohemian Rhapsody, מתוך האלבום "לילה באופרה", שנכנס למצעד ב-8 בנובמבר 1975, שיר שממשיך לצלוח בקלות אופנות מוסיקליות, להתנגן נונסטופ בתחנות הרדיו ולהיות "מכוסה" בעשרות גרסאות.

רפסודיה בוהמית – עובדות

** חברות התקליטים בשנות השבעים ראו בשיר של כ-6 דקות משהו בלתי נסבל. "קווין" נתנה את השיר ישירות לקני אוורט, שהבטיח להשמיע את השיר במלואו בתוכנית הרדיו שלו. הוא ניגן את השיר 14 פעמים משך יומיים ברדיו קפיטל. זו הייתה ההתחלה.
** פרדי מרקורי התחיל לכתוב את השיר בסוף שנות השישים, אז קרא לשיר The Cowboy Song.
** מרקורי מעולם לא הסביר על מה השיר. כתוצאה, נערמו ערימות של פרשנויות, כמו על אדם שמכר את נשמתו לשטן. יש טוענים ששמעו ממרקורי הסבר, שהשיר הוא רצף רנדומלי של שטויות.
** השיר הוקלט משך 3 שבועות בשישה אולפנים. הקלטת הקטע האופראי בלבד ארכה 70 שעות. חלק מהקטעים 180 פעם אובר-דאבינג.
** השיר נכנס לראשונה למצעד ב- 8 בנובמבר 1975. הוא שהה 9 שבועות במקום הראשון במצעד הבריטי. ב-1991. השיר חזר למצעד עם מותו של פרדי מרקורי ב-1991, לעוד חמישה שבועות במקום הראשון.
** "רפסודיה בוהמית" הוא השיר השלישי נמכר ביותר בבריטניה אחרי Candle In The Wind של אלטון ג'ון ו – Do They Know It’s Christmas. של ה"בנד אייד".
** אקסל רוז ואלטון ג'ון שרו גרסאות משלהם לשיר בקונצרט זיכרון לפרדי מרקורי ב-1992.
** לשוק יצאה הוצאה מוגבלת של  סינגלים 7 אינץ' ב-1978 שיצאה לכבוד פרס על "הישג היצוא" של הלהקה 1978 Award To Industry For Export Achievement’. מחירי עותקים מהמהדורה הזו עברו את ה-10,000 ליש"ט, ונחשבים לנדירים ביותר.
** ב-2007 הכריז רדיו הבי.בי.סי הבריטי, כי "רפסודיה בוהמית" הוא השיר שהושמע הכי הרבה בהסטוריה של התחנה.

קרא עוד על רפסודיה בוהמית

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן