בי בי קינג

נפרדים מהקינג של הבלוז

/5

אלפי חברים ומעריצים עברו ליד ארונו של בי בי קינג, מלך הבלוז במיסיסיפי דלתא לפני הלווייתו באינדיינולה. הגיטריסט והזמר, שהשפיע על דורות של נגני גיטרה וזמרי בלוז ורוק, היה בן 89 במותו. קודם לכן צעדו אלפים במצעד מיוחד בנוסח ההלוויות הצעידה המסורתיות של הדיקסלינד ג'אז ברחוב ביל סטריט בליווי תזמורת כלי נשיפה. רוד בלנד, בנו של השמר האגדי בובי "בלו" בלנד נשא את אחת מגיטרות "לוסיל" של קינג.
גופתו הוטסה מלאס וגאס לממפיס טנסי, שם נועד להיקבר – ברחבת מוזיאון בי.בי קינג. .טקס האשכבה נערך בכנסיה הבפטיסטית Bell Grove Missionary בהשתתפות 500 איש. כ-200 שנשארו מחוץ לכנסייה צפו בטקס באמצעות מסכי וידיאו. ארונו עוצב עם דמות הגיטרה האהובה עליו – לוסיל. הכומר ארון וילסון ציין את קינג כסמל ליכולת האדם להתגבר על קשיים. "ידיים שפעם קטפו כותנה אחזו מאוחר יותר במיתרי הגיטרה על במות לאומיות ובינלאומיות".
טוני קולמן, המתופף של קינג משך 37 שנים סיפר, כי קינג מעולם לא חש כ"מלך הבלוז", תואר שרבים הצמידו לו. "הוא חש שהבלוז הוא המלך, וזו הייתה האחריות שלו לשמור על מלכותו.
נשיא ארה"ב ברק אובמה שלח מכתב שהוקרא במהלך הטקס: "הבלוז איבד את המלך שלו, ואמריקה איבדה אגדה. אין אדם שעבד קשה כמו בי.בי. אין אדם שעשה יותר לבטא את הגוספל של הבלוז. הוא חדר למוחנו, הוא גרם לנו להתנועע, לעשות דברים שככל הנראה לא היית עושה, אבל שמחת לעשות. ביבי הלך אבל העוצמה הרגשית שלו נשארה תהיה אתנו לעד, וכבר הלילה יתרחש מופע בלוז הורס בשמיים".

ביבי קינג מלך הבלוז הלך לעולמו

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן