פט מת'יני צילום מרגלית חרסונסקי

פט מת'יני ווירטואוז הגיטרה – שתי הופעות ביוני

/5

המוסיקאי והגיטריסט המהולל פט מת'יני חוזר לישראל עם פרויקט חדש בהשתפות גווילים סימקוק – פסנתר, אנטוניו סאנצ'ז – תופים, לינדה או – בס. ההופעה האחרונה שלו בארץ הייתה בנובמבר 2011 בהאנגר 11 בנמל ת"א.
את ההרכב והפרויקט גיבש מת'יני בתהליך שהוא מגדיר כ"מחקר", בו הוא ממשיך לשכלל את טביעת החותם המוסיקלית האישית שלו. בתוך כך הוא מצהיר על הרצון שלו לשנות את התבנית: "כתיבה של מוסיקה חדשה, הקלטות, הופעות…שמתי לב שישנם לא מעט קטעים ממהלך השנים שאני כבר לא זוכה לנגן, וחשבתי שיהיה מעניין ומהנה לחזור אליהם עם הרכב שיכול לבצע טווח רחב של יצירות מהעבר שלי ולפתח אותן למקומות חדשים. נדרשו מוזיקאים עם יכולות יוצאות דופן".
המתופף אנטוניו סאנצ'ז שמלווה את מת'יני מתחילת שנות ה-2000 הוא חוליה חשובה בהרכב, זכה בשנה האחרונה להצלחה מרשימה כמלחין פסקול הסרט זוכה האוסקר "בירדמן". הבסיסטית לינדה או, ילידת מלזיה שגדלה באוסטרליה, "נחטפה" על ידי מת'יני מסצינת מועדוני הג'אז הניו יורקית.
מת'יני (62) משלב בסגנונו אלמנטים של ג'אז פרוגרסיבי ומודרני עם השפעות לטיניות, פוסט –בופ ופיוז'ן. הוא יוצר בעל סקרנות בלתי נלאית לפרוץ גבולות חדשים, נגינה בעלת קווי מתאר מסוגננים, ג'אז מודרני ססגוני, היותר קשר כמעט טלפתי עם נגניו.

מוצ״ש 14/6, זאפה הרצליה, ראשון, 15/6, לייב פארק ראשל״צ. מופע פותח: אדם בן עזרא.

על ההופעה של פט מת'יני בנובמבר 2011 בהאנגר 11 בת"א

וידיאו: קטעים מההופעה של פט מת'יני ב-2011 בישראל. צילום: יוסמיוסיק

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן