הביג בנד הפולני Marcin Masecki

פסטיבל ג'אז חורף בים האדום 2019: פסנתר קובני, ביג בנד פולני, בס ברזילאי

/5

איך שהזמן דוהר. כבר שנה תשיעית לפסטיבל ג'אז חורף בים האדום,  אחיו של פסטיבל הג'אז הקיצי. כמו בשנים קודמות, הפסטיבל בניהולו האומנותי של דובי לנץ, מתמקם הרחק מהאנגרים שבנמל, מנוטרל מהחום הכבד של פסטיבל הקיץ – ליד ובתוך בתי המלון. יש מה לשמוע בין חמישי – שבת, 14-16 בפברואר 2019.
מסורת פסנתר הג'אז הקובני (גונזאלו רובלקבה, שניגן בפסטיבל הקיץ, צ'וצ'ו ולדזמישל קמילו) תיוצג ע"י שלישיית הרולד לופז נוסה, בן למשפחה של מוסיקאים מהוואנה. 
מגרמניה יגיעו החצוצרן מרקוס שטוקהאוזן ורביעייתו, הקווואדריוויום. מרקוס הוא בנו של  קרלהיינץ שטוקהאוזן, מי שנחשב מחשובי מלחיני המוסיקה המודרנית והאלקטרונית במאה העשרים.  הם יגישו תבשיל של קלאסי-ג'אז ומעט אלקטרוניקה.
פולין שולחת את הביג בנד של מלינרסקי ומסצקי, שיבצעו את מוסיקת הריקודים של בתי הקפה והאולמות בוורשה של בין שתי מלחמות העולם, שחלקה הולחן ע"י מלחינים יהודיים, ביניהם שמואל (סטאניסלב) פרשקו שהצליח להימלט ב1937 לארץ ולהלחין כאן את הלהיטים הגדולים של מלחמת העצמאות – באב אל וואד, מוטי, היי הג'יפ וכד'.
במופע נפרד יגישו  שניים מחברי הביג בנד הפולני – הפסנתרן  מרצ'ין מסצקי והמתופף ירז'י רוגייביץ' מוסיקה המתבססת מקצבי הרגטיים שליוו את הולדת הג'אז.
מברזיל יגיע לאילת נגן הבס הברזילאי הצעיר מישל פיפוקיניה, במופע מיוחד המשלב את רטט הצלילים הנמוכים של הכלי עם המוסיקה הברזילאית.
רביעיית NAKED הסרבית שוזרת את המוסיקה העממית הצוענית של ארצה עם צלילי רוק וג'אז. היא תארח את נגן כלי הנשיפה הישראלי אמיר גבירצמן, שהפיק ללהקה את אחד מאלבומיה.

ומישראל: הפסנתרן המצוין שי מאסטרו  שהוציא לאחרונה אלבום חדש בחברת ECM, שחלקים ממנו ינוגנו ע"י השלישייה שלו.
הגיטריסט אורי ברכה יציג חמישייה שמנגנת תמהיל שנע  מבאהיה בברזיל ועד לצלילי המזרח הקרוב. ועוד גיטריסט: ניצן בר בן ה-20 ינגן עם הסקסופוניסט עתיר השבחים דניאל זמיר.
ניצן ואחיו הפסנתרן,  תומר בר יציגו את  ההרכב "לא סטנדרטים" של "הצוללת הצהובה" בירושלים, שיארח את הזמרת אסתר ראדה.  הצמד מאיה בלזיצמן ומתן אפרת, חוזרים לפסטיבל  בפרוייקט מיוחד וחדש של סטנדרטי ג'אז. וגם: ההרכב הפולק אינדי הישראלי "הקולקטיב" והרכב הג'אז הישראלי-בינלאומי "שלוש" שיארח את הזמרת טולה.
מפסטיבל הפסנתר התל-אביבי יגיעו לאילת: יוני רכטר וההרכב בגרסת 2018 לאלבום הבכורה שלו "התכוונות"מארק אליהו נגן הקמנצ'ה יחד עם  שי צברי במופע ישראלי חוצה ז'אנרים.

Harold López-Nussa Trio – Conga Total

Jazz Band Młynarski – Masecki – Abduł Bey

Naked – Havla

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן