Coco Zhao 2

פסטיבל יפו ג'אז מצדיע לקולנוע

/5

בלגן ביפו. רחובות חסומים. שדרות חפורים. פקקים נוראים. אבל יפו לא עוצרת. חובבי הג'אז ימצאו דרך להגיע כמו מסתלבטי הפאבים, אוהבי האוכל והים. תרשמו כתובת: סטודיו למשחק ניסן נתיב ברחוב נועם. יפו ג'אז, פסטיבל הג'אז הבינלאומי של יפו יחגוג שם 5 שנים לקיומו בין ה-19 ל-21 בספטמבר בהצדעה למוסיקה של הקולנוע.יגיעו 14 אמני ג'אז מארה”ב, סין, צרפת, גרמניה, איטליה, ברזיל, פינלנד, הולנד, שוויץ, בלגיה, קנדה, אוסטריה ו-48 נגני ג'אז ישראלים. חלקם ינגנו כסוליסטים וגם כנגנים במופעים שונים. שיטת הציוות החסכונית הזו – הוכיחה את עצמה בפסטיבל של השנה שעברה.

יום חמישי 19.9
כחום הלילה – מחווה לקווינסי ג'ונס
, ענק המעבדים בג'אז ובפופ עם החצוצרן הגרמני קלאוס רייכסטאלר הוא אחד ממוסיקאי הג'אז וההקלטות הבולטים באירופה. אליו יצטרפו:  René Mosele טרומבון (שוויץ),  Céline Bonacina בריטון סקסופון (צרפת), Marius Preda צימבלום/אקורדיון (הולנד/ רומניה), יוסי לוי גיטרה (ישראל), יוראי אורון קונטרבס (ישראל), רועי אוליאל תופים (ישראל).
שושנת קהיר הסגולה – מחווה לוודי אלן רוב סרטיו של וודי אלן משלבים מוזיקת ג'אז משל מלחנים כגון ג'ורג' גרשווין, קול פורטר, דיוק אלינגטון ומתוך 'ספר השירים האמריקאי', המתכתבת הן עם 'הניו יורקיות' שלהם. הוא עצמו נגן קלרינט מוכשר המופיע באופן קבוע בניו-יורק עם להקה המתמחה בג'אז בסגנון ניו אורלינס של תחילת המאה ה-20. ישתתפו:  עמית פרידמן סקסופון (ישראל)ת Grant Stewart סקסופון (קנדה), קטיה טובול פסנתר (ישראל), אסף חכימי בס (ישראל), יונתן רוזן תופים (ישראל)
מעבר לקשת – השירים הרומנטיים הגדולים של הקולנוע. שירים רבים מתוך סרטים הפכו סטנדרטים בג'אז. זמר הגאז הסיני קוקו זאו Coco Zhao המגיע משנחאי,  יבצע שירים ממיטב שירי האהבה מתוך הקולנוע  בלבוש ג'אזי. בהשתתפות: Coco Zhao שירה (סין), Marius Preda פסנתר (הולנד/רומניה), עמיקם קימלמן סקסופון (ישראל), יניב כרם  גיטרה (ישראל), אסף חכימי בס (ישראל), איריס פורטוגלי תופים (ישראל)
סמייל – מחווה לצ’ארלי צ’אפלין. צ'אפלין, במאי הקולנוע והקומיקאי,  הלחין בעצמו את רוב המוזיקה לסרטיו ביניהם "חיי כלב", "הבהלה לזהב", "אורות הכרך", "זמנים מודרניים", "הדיקטטור הגדול", ו"אורות הבמה". את המופע יוביל  יובל כהן סקסופון (ישראל) יחד עם Simone Zanchini אקורדיאון (איטליה),  Lupa Santiago  גיטרה (ברזיל), גיא לוי בס (ישראל), אביב כהן תופים (ישראל)

Simone Zanchini – אקורדיון

יום שישי 20.9

השוטר אזולאי – השירים הגדולים של הקולנוע הישראלי. עיבודי ג'אז חדשים לשירים הגדולים של הקולנוע הישראלי  בניהולו המוסיקלי של עמיקם קימלמן. ינגנו:  עמיקם קימלמן ניהול מוסיקלי, סקסופון, Lupa Santiago גיטרה (ברזיל), חן לוי שירה, אבי אדריאן פסנתר/קלידים, ולאדימיר (Vova) גרשנזון בס, גלעד דוברצקי כלי הקשה, רועי קימלמן תופים.
דואו ספיישל – חיבורי ג’אז מסתוריים – דואטים ספונטניים בין כל אמני הפסטיבל מחו"ל. לנגנים יש פחות מ –  24 שעות בקושי – להכין דואט.
שמונה וחצי – מחווה לנינו רוטה ולסרטים של פדריקו פליני.  סימונה זנקיני, אחד מנגני האקורדיאון המקוריים והמעניינים ביותר סצינת המוזיקה הבינלאומית ינגן מבחר מיצירותיו של נינו רוטה, מלחין סרטיו של פדריקו פליני. בהשתתפות:  Simone Zanchini אקורדיאון (איטליה),   Lupa Santiagoגיטרה (ברזיל), רמי שולר ויברפון (ישראל), אהוד אטון בס (ישראל), יקי לוי תופים (ישראל)
דונה פלור נשואה לשניים – השירים של הקולנוע הברזילאי. הגיטריסט והמלחין הברזילאי לופה סנטיאגו, אחד מנגני הג'אז הבולטים כיום בברזיל, ינגן מבחר מהשירים הברזילאים שעיטרו סרטים בהשתתפות לופה סנטיאגו (ברזיל) – גיטרה , Claus Reichstaller חצוצרה (גרמניה), דוד שטרית פסנתר וקלידים (ישראל), אהוד אטון קונטרבס (ישראל), רוני הולן תופים (ישראל)
סינימה פארדיסו – מחווה לאניו מוריקונה נבחרת הנגנים הבינלאומית שתנגן את המחווה לאניו מוריקונה נמנית על "הדור הבא" של מוזיקאי הג'אז בעולם. כולם לומדים בפקולטות הג'אז של האוניברסיטאות המובילות בארצותיהם ונבחרו ליצג אותן על ידי ראשי הפקולטות שלהם. הם יבצעו אינטרפרטציות ג'אזיות לנעימותיו הליריות והמרגשות של מלחין הסרטים האיטלקי הגדול, זוכה האוסקר,  אניו מוריקונה,  שנכתבו לסרטים כגון "סינמה פארדיסו", "הטוב הרע והמכוער", "בעבור חופן דולרים", "המיסיון" ועוד. סקסופוניסט הג'אז הקנדי גראנט סטיוארט הוא מנהלו המוסיקלי של הפרויקט.
מטריות שרבורג – מחווה למישל לגרן. המלחין, המעבד, הפסנתרן והמנצח הצרפתי מישל לגרן, אשר נפטר בפברואר השנה עבד עם במאים גדולים כגון ז'ן לוק גודאר, ריצ'רד ברוקס, קלוד ללוש, קלינט איסטווד ורבים אחרים וחילק את זמנו בין פאריז להוליווד. לגרן חיבר למעלה מ-200 פרטיטורות לסרטי קולנוע וטלוויזיה ולמחזות זמר, זכה בשלושה פרסי אוסקר. את המחווה ללגרן תוביל נגנית הבריטון סקסופון סלין בונאצ'ינה מצרפת. אליה יצטרפו: Marius Preda סימבלום ואקורדיאון (הולנד/רומניה), יוראי אורון בס (ישראל), איריס פורטוגלי תופים (ישראל), גלעד דוברצקי כלי הקשה (ישראל)
מוּן ריבר – מחווה להנרי מנציני וג’וני מנדל – מנציני נודע  במוזיקה שכתב לסרטים ולטלוויזיה, והיה אחד הראשונים שערבו ג'אז במוזיקה התזמורתית הרומנטית ששימשה לסרטים ולטלוויזיה באותה תקופה. הוא זכה במספר שיא של 20 פרסי גראמי, כולל "פרס גראמי למפעל חיים" שהוענק לו לאחר מותו ב-1995. יצירותיו הנודעות ביותר היו מוטיב הנושא הג'אזי בסדרת סרטי "הפנתר הוורוד" ובסדרת הטלוויזיה "פיטר גאן", והשירים Moon River ו-.Days of Wine and Roses. את המחווה תוביל הזמרת האמריקאית/אוסטרית  דנה דרוז  עם הנגנים René Mosele טרומבון (שוויץ), עידן וליש טרומבון (ישראל),  עודד מאיר טרומבון (ישראל) אהוד אטון בס (ישראל), גאשפר ברטונצ'ל תופים (סלובניה/ישראל)
הבלונדיני עם הנעל השחורה – מחווה ל-ולאדימיר קוסמה. קוסמה מלחין, מנצח וכנר יהודי צרפתי יליד רומניה 1940, הלחין מוזיקה לעשרות סרטים צרפתיים, וחלק מנעימותיו הפכו ללהיטים. בין הסרטים להם כתב: רבי יעקב, שיגעון של מסיבה, הבלונדיני עם הנעל השחורה, אלכסנדר המאושר,  וכן "הנעימה של נדיה" במיני סדרה הטלוויזיונית מיכאל סטרוגו. את ההצדעה לקוסמה יוביל מריוס פרדה– סימבלום/אקורדיאון/פסנתר (הולנד/רומניה). אליו יצטרפו: Simone Zanchini אקורדיאון (איטליה), גרגורי ריבקין חצוצרה (ישראל), יוראי אורון בס (ישראל), רוני הולן תופים (ישראל)

René Mosele טרומבון

שבת 21.9

בלו סקיי – מחווה לארווינג ברלין. הפסנתרן עופר פורטוגלי -יוביל את המחווה לאחד מגדולי המלחינים של המוסיקה האמריקאית, שרבים משיריו הפכו סטנדרטים. ינגנו איתו:  Claus Reichstaller חצוצרה (גרמניה), René Mosele טרומבון (שוויץ), אלי מגן קונטרבס (ישראל), איתן איצקוביץ' תופים (ישראל).
טחנות הרוח של מחשבתך – השירים של הקולנוע הצרפתי – סקסופוניסט הטנור הקנדי גראנט סטיוארט ינגן מבחר משירי הסרטים של הקולנוע הצרפתי. לצידו ישתתפו  Dena DeRose פסנתר/שירה (אוסטריה/ארה'ב),  Simone Zanchiniאקורדיאון (איטליה), רם ארז בס (ישראל). שי זלמן תופים (ישראל)
משימה בלתי אפשרית – מחווה ל-לאלו שיפרין – הטרומבוניסט השוויצרי René Mosele יוביל את המחווה למלחין הארגנטינאי-יהודי שהתפרסם בעיקר הודות לנעימת הנושא המלווה את סדרת הטלוויזיה "משימה בלתי אפשרית".  שיפרין כתב יותר ממאה פרטיטורות לסרטי קולנוע וטלוויזיה. משתתפים:  René Mosele טרומבון (שוויץ), Céline Bonacina בריטון סקסופון (צרפת), Marius Preda סימבלום/אקורדיאון (הולנד/רומניה), גרגורי ריבקין חצוצרה (ישראל), אריה וולינץ בס (ישראל), איתן איצקוביץ' תופים (ישראל)
ג’אז מחבר אנשים מחברים ג’אז: כל אורחי הפסטיבל על במה אחת: בפרויקט מיוחד לפסטיבל בניהולו המוסיקלי של המעבד והפסנתרן עדי ישעיה יבצעו אמני הפסטיבל מבחר של שירים ונעימות נושא מתוך סרטי הקולנוע הגדולים של כל הזמניםבעיבודים שנכתבו במיוחד לפסטיבל

הקווינטט של גרנט סטיוארט

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן