יהודה פוליקר צילום מרגלית חרסונסקי

"רדיו רמאללה" – המופע המרכזי של פסטיבל Méditerranée אשדוד

/5

"רדיו רמאללה"  היה כינוי ישראלי לתדר ירדני מופלא שבני דור השישים האזינו אליו בתשוקה, מכיוון שהוא שידר מוסיקת פופ שלא הגיעה אז לארץ. שמה הרשמי של התחנה היה "תחנת השידור של ירושלים הערבית"   התחנה הייתה אי של שפיות לפני מלחמת ששת הימים בתוך ים של מוסיקה שלא התכתבה עם מהפכת הפופ שהתחוללה במערב.
"רדיו רמאללה"  נכנס ל"אפר ואבק" של יהודה פוליקר  העוסק בטראומת הדור השני של ניצולי השואה.  השיר היה חלק מהדפדוף של יעקב גלעד את יהודה פוליקר בספר זיכרונותיהם, כמו רצו לומר – גם הקטע הזה היה חלק מהילדות ועיצב את אישיותנו.
"לילה ברדיו, אולי היא קוראת לי/ אני זוכר שדה בוער ותופת מלמעלה/ חול בעיניים פתאום אני כאן בלי אף חבר"… 
"רדיו רמאללה" יהיה המופע המרכזי בפסטיבל מדטירנה באשדוד בחודש יוני, הפקת מקור שמחזירה את האהבה למוזיקה באשר היא – ומצדיע לזמרים, נגנים וניגונים ללא קשר לגבולות או לאום. המופע יכלול ביצועים בשפת המקור, לצד שירים שתורגמו לעברית, וכן שירים מתאימים מרפרטואר האמנים המשתתפים. גדולי הזמר הישראלי נותנים כבוד לזמרי המוזיקה היהודית מארצות ערב, במופע מחווה ייחודי. משתתפים: ברי סחרוף, זיו יחזקאל, יהודה פוליקר,  מוריס אל מדיוני, מירי מסיקה, נטע אלקיים, נסרין קדרי, שי צברי, שמעון בוסקילה, אנסמבל הפיוט של בן צבי.
בין מופעי הפסטיבל האחרים – כוכב המוסיקה הבלקנית גוראן ברגוביץ', שלושת האחים הספרדים לבית משפחת פרוקיטו במופע הפלמנקו המצליח TR3S FLAMENCO, זמרת הפאדו הפורטוגלית  קרמיניו – CARMINHO, התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בהפקת מקור חד פעמית "קסם המגרב" עם אמנים אורחים ממרוקו וצרפת, נגן הקלרינט היווני ואסיליס סאלאס, המופע "חליל בוואדי" בהשתתפות: אביבה אבידן, יזהר כהן, שלומית אהרון, מאסטר הקאמנצ'ה מארק אליהו יארח את גדול נגני הקורה של מערב אפריקה Sekou Kouyate, ההרכב היווני Imam Balidi, ההרכב הישראלי הבינלאומי באלדינו שיארח את מיכה שטרית, אנסמבל גלעד אפרת, "רבע לאפריקה", תזמורת פירקאת אל נור, נטלי וואמבה בארי ואחרים.

רדיו רמאללה – יהודה פוליקר מתוך "מוזיאון החלומות" – קיסריה, מאי 2014

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן